جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام بابایی فردوس

حوزه/ امام جمعه فردوس با بیان این که عید فطر نمایش انسجام حقیقى و قلبى امت اسلامی است، گفت: عید فطر برگشت به فطرت و طهارت و پاکی نفس است، در قرآن نیز می فرماید که نتیجه این ماه باعث ایجاد تقوا در وجود انسان ها می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک عید سعید فطر به تمامی مسلمانان جهان به خصوص ملت بزرگ ایران اسلامی اظهار داشت: امید است، بعد از یک ماه بندگی، سحرخیزی، عبادت و بندگی خدا، اندوخته های خود را برای یک سال دیگر حفظ کرده، و از آنچه در این ماه برای ما حاصل شده است، استفاده بهینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه عید فطر، عید عبادت و بندگی و عید پیروزی تقوا بر شیطان است، افزود: عید سعید فطر و عید قربان، اعیادی هستند که در طول سال از حرمت بسیار بالایی برخوردارند، در این روزها نیز در هیچ شرایطی نمی توان روزه گرفت و این نوعی امر الهی است.

امام جمعه فردوس خاطر نشان کرد: در روایات آمده است، که افراد دو دسته هستند، یک دسته افرادی که احساس می کنند، اعمالشان مورد قبول درگاه حق قرار گرفته، که در این روز مشغول شکر خواهند بود، و دسته دوم افرادی هستند که نتوانسته اند، از ماه رمضان استفاده کنند، که این افراد محزون هستند و باید از خداوند بخواهند، که از قصوراتشان درگذرد.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده اند، آن فردی که بر سر سفره الهی بنشیند و مغفرت الهی شامل حالش نشود، باید تا ماه رمضان سال آینده منتظر بماند، لذا امید است، همه ی مومنین مورد عفو خداوند متعال قرار گرفته باشند.

وی با اشاره به اینکه روز عید فطر نمایش انسجام حقیقى و قلبى امت اسلامی است، عنوان کرد: عید فطر برگشت به فطرت و طهارت و پاکی نفس است، در قرآن نیز می فرماید: که نتیجه این ماه باعث ایجاد تقوا در وجود انسان ها می‌گردد.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه نماز عید فطر نیز به معنای شکر نعمت ها در پیشگاه خداوند است، عنوان کرد: نماز عید فطر باید در مکان هایی از جمله مصلی ها و زیر آسمان خوانده شود، که امید است، در تمامی کشور، ملت ولایت مدار ایران اسلامی در این نماز باشکوه شرکت و از برکات این روز بهره مند شوند.

حجت الاسلام بابایی گفت: عید فطر با رویت هلال ماه شوال اعلام می شود، آنچه تاکنون از طرف دفتر مقام معظم رهبری اعلام شده این است، که در غروب امروز ماه قابل رویت است، به محض مشاهده ماه این خبر به دفتر ایشان اعلام و سپس به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha