پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
روحانیون

حوزه/ روحانیون پیشکسوت و خانواده روحانیون مرحوم استان آذربایجان شرقی در همایش «ضیافت نور» تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، همایش «ضیافت نور»  ظهر امروز به همت مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان ‌شرقی و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با هدف تکریم روحانیان پیشکسوت استان آذربایجان شرقی در امامزاده سیدابراهیم(ع) تبریز برگزار شد.

همچنین در این همایش به منظور تکریم خانواده‌ معمرین و روحانیان مرحوم استان از سه خانواده از جمله خانواده شهید عبدالصمد امام پناه تجلیل شد، طلبه شهید مدافع حرم عبدالصمد امام پناه در سال 1375 در جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان ‌شرقی در این مراسم با اشاره به اینکه تکریم از پیشکسوتان عرصه تبلیغ دین، از جمله تکالیف متولیان فرهنگی و دینی جامعه است، تصریح کرد: تجربه‌ های تبلیغی روحانیون پیشکسوت حوزه علمیه آذربایجان باید به طلاب جوان علوم دینی منتقل شود که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ایران، زمینه و شرایط برای تبلیغ ارزش‌ها و آموزه های دینی به مراتب فراهم و مستعدتر از شرایط حاکم در دوران قبل از انقلاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: روحانیون نسبت به ترویج فرهنگ وقف به ‌ویژه موقوفات قرآنی در استان اهتمام ویژه داشته باشند، چرا که احیای موقوفات مهم ‌ترین پشتوانه برای ترویج اندیشه اسلامی است.

همچنین حجت الاسلام سید علی فقیهی، مسؤول دفتر نماینده ولی ‌فقیه در استان آذربایجان شرقی، با اشاره به سیره و سبک زندگی علمای آذربایجان اظهار داشت: تعداد شهدای طلبه و روحانی کشور در مقایسه با تعداد شهدای دیگر اقشار جامعه، به مراتب بالاتر است.

وی وظیفه اصلی روحانیت در عصر حاضر را تبیین دستاوردهای نظام و پیروی از رهنمودهای ولایت فقیه دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در باورهای دینی و اعتقادی ملت دارد و ماهیت ایدئولوژیکی نظام با رژیم‌های مستکبر غربی، عامل اصلی دشمنی آنان با انقلاب مردمی ملت ایران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha