جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به مذاکره رئیس جمهور آمریکا با کره شمالی، گفت: آمریکا در توافق بین المللی برجام با ایران، بدعهدی خود را ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلا امام خمینی (ره) تبریز با اشاره به  جنجال امریکا در مذاکره با کره شمالی اظهار داشت: دیدار روسای کره شمالی و آمریکا در سنگاپور برگزار شد پس‌ازاین مذاکرات، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرد این گفتگو را یک پیروزی بزرگ برای خود جلوه دهد درحالی‌که واقعیت این است که تا دستیابی دو کشور به یک توافق کامل، راه زیادی در پیش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: همان‌گونه که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه خود اعلام کرد، سابقه بدعهدی و ریاکاری آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران باید موجب هوشیاری مقامات کره شمالی باشد، آمریکا نشان داده که به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیست اگر توافقی نیز صورت بگیرد هیچ تضمینی برای متعهد بودن آمریکا وجود ندارد.

وی  افزود: آمریکا توافق‌نامه چندجانبه بین‌المللی را که با قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل تأییدشده بود زیر پا می‌گذارد و از برجام خارج می‌شود درحالی‌که ایران هیچ‌گاه به دنبال ساخت سلاح اتم نبوده و نخواهد بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به سالروز تشکیل جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی بازوی انقلاب اسلامی در تحقق خودکفایی و یادگار امام راحل است که در دوران دفاع مقدس نیز بسیار مؤثر بود.

وی با اشاره به سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در امر تربیت دانشجویان خدمات خوبی ارائه کرده است اما مسئولین ذی‌ربط در دولت و دانشگاه‌ها باید دقت کنند برای تأمین شغل دانشجویانی که از این دانشگاه یا دانشگاه‌های دیگر فارغ‌التحصیل می‌شوند نیز برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم با گرامیداشت یاد و نام شهدای موتلفه اسلامی عنوان کرد: این شهدا نماد عزت و اقتدار ملت مسلمان ایران هستند و از سال ۱۳۴۲ در کنار امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر مبارزان انقلابی فعالیت می‌کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha