جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیش دبستانی

حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: در کمتر مهدکودک و یا پیش دبستانی شاهد آموزش های قرآنی و مذهبی به کودکان و خردسالان هستیم.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با تاکید بر ضرورت تربیت دینی کودکان، اظهار داشت: ذهن کودکان و خردسالان به دلیل خالی بودن از مشغله های روزمره، آمادگی بیشتری برای یادگیری مسایل دارند.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: کودکان چندین برابر بهتر و سریعتر از افراد بزرگسال در امر یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات قوی تر هستند، لذا این ویژگی باید مورد توجه متولیان آموزشی هر کشوری باشد.

وی اضافه کرد: کودکان قبل از ورود به دبستان در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها ثبت نام می کنند و به اصطلاح به صورت نمادین با محیط مدرسه یعنی همان دبستان آشنا می شوند.

حجت الاسلام کریمی مقدم با اشاره به اینکه بهترین زمان برای آموزش های دینی، امور قرآنی و... دوران حضور کودکان در پیش دبستانی هاست، افزود: ذهن کودکان در زمان حضور در پیش دبستانی حتی در خارج از این محیط بازهم هم توانایی بسیار عجیبی در یادگیری دارد، لذا می طلبد که متولیان امور پیش دبستانی ها و مربیان بر آموزش های قرآنی و دینی کودکان اهتمام بیشتری داشته باشند.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با اذعان به اینکه در کمتر مهدکودک و یا پیش دبستانی شاهد آموزش های قرآنی و مذهبی به کودکان و خردسالان هستیم، گفت: متاسفانه به عینه می بینیم که در مهدکودک ها به ویژه در پیش دبستانی ها متولیان و مربیان مربوطه، زمان و وقتی برای آموزش مسایل دینی و قرآنی کودکان اختصاص نمی دهند و به طور خلاصه باید گفت که آموزش هایی که در پیش دبستانی ها به کودکان و خردستان ارائه می شود، سبک و سیاق غربی دارد تا اسلامی و ایرانی.

وی افزود: اگر از همان زمان پیش دبستانی آموزش های قرآنی به کودکان داده نشود و آنها را با دین و مسایل معنوی آشنا نسازیم بی شک در دوران بالاتر در یادگیری این امور ضعیف و حتی ناتوان خواهند بود که این مسئله برای جامعه اسلامی بسیار خطرناک است.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: سازمانهایی که متولی ارائه مدرک به پیش دبستانی ها هستند باید مربیان و مدیران این مراکز را ملزم نمایند که در کنار سایر آموزش ها، مسایل دینی و قرآنی را به کودکان آموزش دهند تا زیرساخت های معنوی در آنان که آینده سازان جامعه محسوب می شوند؛ تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha