پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عربیان گفت: امروز روحانیون و طلاب شیعه و سنی همراه و همگام با هم با تشکیل جبهه فرهنگی در مقابل این همه هجمه فرهنگی دشمنان اسلام صف آرایی کنند، زیرا هدف دشمنان اصل اسلام است و کاری به شیعه یا سنی ندارند و همه مسلمانان را به چشم دشمن خود می بینند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به حضور وحدت بخش دیروز مردم استان کردستان در نماز عید سعید فطر اظهار داشت: دیروز حضور برادران شیعه و سنی در نماز عید فطر نشان از وحدت و برادری در این استان داشت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: مردم این استان بارها نشان داده اند که همواره در مسیر انقلاب حرکت می کنند و هرگز فریب تبلیغات مسموم دشمنان و شبکه های ماهواره ای که تنها به دنبال ایجاد تفرقه هستند، نخواهند خورد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه استان کردستان از نظر جغرافیایی موقعیت خاصی دارد و در خط مقدم تهاجمات فرهنگی دشمنان قرار دارد، بیان داشت: مردم این است نسبت به دیگر مناطق کشور بسیار بیشتر در تقابل با تهاجم و هجمه های فرهنگی دشمنان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: امروز روحانیون و طلاب شیعه و سنی همراه و همگام با هم با تشکیل جبهه فرهنگی در مقابل این همه هجمه فرهنگی دشمنان اسلام صف آرایی کنند، زیرا هدف دشمنان اصل اسلام است و کاری به شیعه یا سنی ندارند و همه مسلمانان را به چشم دشمن خود می بینند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امکانات و وسایل تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار متنوع و پیجیده تر از گذشته شده است، گفت: استان کردستان به خاطر هم مرز بودن با کشور عراق و اقلیم کردستان در خط مقدم تهاجمات فرهنگی دشمنان قرار دارد و همگی به عینه شاهد فعالیت فرقه ها و نحله های بسیاری در این نقطه از کشور هستیم، لذا مردم باید بصیرت داشته باشند و در مقابل این همه تبلیغات مسموم دشمنان هوشیاری خود را حفظ کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: خوشبختانه با وجود مواردی که بیان شد، در این استان برادران شیعه و سنی در کنار هم زندگی با آرامش و توام با دوستی دارند و تاکنون مشکلی از این حیث در کردستان نداشته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام و این ملت هر راهی را برای ایجاد تفرقه و تضعیف اسلام امتحان می کنند، گفت: سالانه میلیاردها دلار هزینه تبلیغات ماهواره ای و فضای مجازی از سوی دشمنان برای ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی می شود و هدف این همه هزینه دشمن به جز ایجاد تفرقه، تقویت کشورهای جعلی و ظالم همانند رژیم کودک کش اسرائیل در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه امروز پایه های رژیم اسرائیل در منطقه سست تر از گذشته شده است، عنوان داشت: اگر جهان اسلام همگی همصدا باشند، بی شک رژیم اسرائیل منزوی خواهد شد و دیگر شاهد این همه ظلم و ستم بر مردم مظلوم فلسطین نخواهیم بود، ولی باید اذعان کرد که برخی از کشورهای مرتجع عربی در منطقه در مقابل اسرائیل غاصب حالت منفعل دارند و حتی در مواردی همسو با سیاست های رژیم صهیونیستی حرکت می کنند که این همان خواسته و آرزوی کشورهایی همانند آمریکا و... است.

مدیر حوزه علمیه کردستان با تاکید بر اینکه وجود اسرائیل منطقه را ناامن کرده است، گفت: اسرائیل با اقدامات تحریک آمیز خود در منطقه موجب ملتهب شدن خاورمیانه شده است که ادامه این امر می تواند آینده خاورمیانه را به خطر بیندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha