پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تهذیب و پژوهش

​حوزه/ معاون تهذيب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: دو مقوله تهذیب و پژوهش در حوزه ها و مدارس علمیه جدایی ناپذیر از همدیگر هستند.

حجت الاسلام سيدتوفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، فعالیت های درسی طلاب مدارس علمیه به تدریج آغاز می شود.

معاون تهذيب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه گفت: طبق برنامه ریزی هایی، یکی از تلاش های مدارس علمیه به ویژه اساتید حوزوی تلاش در زمینه تهذیب و توسعه این مهم در بین طلاب جوان است.

این استاد حوزوی عنوان کرد: خوشبختانه طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه در مباحث آموزشی موفقیت بسیار خوبی دارند، لذا در بخش تهذیب نیز موفق خواهند بود.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه تهذیب و پژوهش دو رکن اساسی در آموزش طلاب برای ورود به جامعه هستند، بیان داشت: طلابی که بعد از معمم شدن وارد جامعه می شوند باید در دو زمینه تهذیب و پژوهش قوی و با اطلاعات کافی باشند، لذا باید گفت که دو مقوله تهذیب و پژوهش در حوزه ها و مدارس علمیه جدایی ناپذیر از همدیگر هستند.

معاون تهذيب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه گفت: اگر روحانی یا طلبه تنها یکی از این دو را فرا گرفته باشد بی شک در حین تبلیغ امور دینی دچار مشکلات بسیاری می شود و کارآیی او نیز به صورت محسوسی کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: طلابی که تاکنون از مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه فارغ التحصیل شده اند در امور تهذیبی و پژوهشی موفق بوده اند و در حال حاضر بسیاری از آنان در اقصی نقاط  استان مشغول امر تبلیغ دین اسلام و پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha