سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ده ها هزار مسلمان درسراسر کانادا عید فطر را جشن گرفتند + تصاویر

حوزه/ مسلمانان کانادایی روز جمعه نماز عید فطر را در سراسر مساجد، مراکز اسلامی و فضاهای باز برپا کردند. در کانادا به ویژه شهر تورنتو جشنواره های عید فطر با برنامه های متنوع خود ده ها هزار نفر را گردهم جمع می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسلمانان کانادایی روز جمعه 17 ژوئن با برپایی نماز عیدفطر در سرتاسر مساجد و مراکز اسلامی این کشور و همچنین فضاهای باز، روز عید فطر را جشن گرفتند. در ادامه نماز عید فطر، جشنواره های متنوع و مفرحی از جمله برای کودکان، بازارها و فروشگاه های موادغذایی راه اندازی شده اند.

در شهر تورنتو هزاران مسلمان در مرکز کنفرانس های انرکر برای برپایی نماز جماعت گردهم آمدند که با یک روز پر از فعالیت های جشنواره همراه بود.

به گفته برگزارکنندگان، جشن های عیدفطر هر سال بیش از  10 هزار نفر را به خود جلب می کنند و جشنواره عید فطر بزرگترین گردهمایی عید در محوطه تورنتو محسوب می شود.

برگزارکنندگان افزودند: انجمن «نماز عید مسلمانان کانادا» یکی از قدیمی ترین اجتماعات دینی تشکیل شده در تورنتو می باشد. نخستین گردهمایی اعضای این انجمن که همراه با برپایی نماز عید فطر بود در سال 1975 در تورنتو، در ساختمان کویین الیزابت برپا شد. مراسم امسال با طعم ویژه بهترین غذاهای اسلامی و حلال در تورنتو در یک مکان برپا گردید.

گفتنی است دکتر جاسر عوده  یک روحانی اسلامی و از اعضای شورای اروپایی فتوا و تحقیقات، از بنیانگذاران اتحادیه بین المللی علمای اسلامی در کانادا، پیش نماز این مراسم بود. وی در خطبه های نماز عید گفت: ما باید دستاوردهایمان را به عنوان یک جامعه مسلمان در کانادا و مشارکتمان در پیشرفت جامعه، به ویژه در حیطه کارهای خیریه و فعالیت های حرفه ای گرامی بداریم.

جاسر افزود: ما همچنین باید برای حل مشکلاتمان، به ویژه تقسیمات داخلی و وضعیت زنان در مساجد و مراکز اجتماعی تلاش کنیم.

گفتنی است جان توری شهردار شهر تورنتو نیز در مراسم جشن عید فطر حضور داشته و ضمن قدردانی از زحمات مسلمانان گفت: من خوش شانس بودم که توانستم در بسیاری مراسم های افطاری امسال در سراسر تورنتو شرکت کنم.

وی افزود: از جمع آوری کمک های مالی برای سازمان های خیریه و فعالیت  های داوطلبانه برای کمک به بی خانمان ها شاهد بودم که سخاوت و از خودگذشتگی مسلمانان این شهر بودم.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha