پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اقامه نماز  عید سعید فطر توسط رهبر انقلاب

حوزه/ ملتی که همچنان دل در گرو آرمان های انقلابی دارد و به راه و مسیری که امام و شهیدان برایش باز کرده اند ایمان راسخ دارد، ملتی نیست که از بابت مشکلات و کمبودها و گرفتارها، نااُمیدی و یأس به خود راه دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مقام معظم رهبری در فرازی از خطبه های نماز عید سعید فطر، به موضوع مهمی اشاره کردند که تیتر برخی از رسانه ها و از جمله روزنامه های کشور شد، هر چند که متاسفانه برخی رسانه ها نیز توجه چندانی به آن نشان ندادند.

ایشان با تاکید بر این که ملت ایران بیدار و پر انگیزه است، تصریح کردند: "این ملتی که بعد از یک شب احیاء با آن شور و هیجان به خیابان ها می‌آید، خسته و ناامید نیست. آن کسانی که به پیروی از تبلیغات دشمنان، ادعای خستگی و بی‌نشاطی مردم را دارند، در واقع حال و روز خود را به همه مردم تعمیم می‌دهند و خودشان خسته و بی‌نشاط هستند".

آنچه در این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب برجسته است، اشاره به دو نکته کلیدی است که توجه به آن ها از ضروری ترین مسایل می باشد:

نخست آن که مردم خسته و نااُمید نیستند؛ البته اعتراض و گلایه مندی آن ها از مسئولان بابت عدم تحقق وعده ها و نیز مشکلاتی چون رکود ،گرانی ، بیکاری ، فساد و تبعیض سر جای خود محفوظ است اما آنچه قابل توجه است این که خستگی در قاموس ملت ایران که سختی ها و مشکلات بسیاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی از نزدیک دیده و با آن مأنوس بوده ، جایی ندارد.

اساساً ملتی که همچنان دل در گرو آرمان های انقلابی دارد و به راه و مسیری که امام و شهیدان برایش باز کرده اند ایمان راسخ دارد، ملتی نیست که از بابت مشکلات و کمبودها و گرفتارها، نااُمیدی و یأس به خود راه دهد.

صدالبته مطالبه گری ملت و انتظار به حق آن ها از متولیان امور به منظور اصلاح وضع موجود ، نه تنها به معنای عداوت و دشمنی و خستگی از بهبود وضعیت در آینده نیست بلکه اگر در سرفصل های کلیدی رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز به خوبی دقت کنیم، متوجه می شویم که این مطالبه گری در چارچوب روحیه انقلابی، خواسته سکاندار انقلاب است، چه آن که اساساً مطالبه گری مردم از مسئولان یکی از شاخصه ها و مولفه های مهم انقلابی گری است که باید آن را متفاوت از کینه توزی و اُفتادن در دام جریانات ضدانقلاب و سوء استفاده گر دانست.

و اما نکته دوم نیز ناظر به این حقیقت به تجربه ثابت شده است که کسانی – اعم از مسئول یا غیرمسئول، صاحب تریبون رسانه ای یا فاقد آن- که چنین القا و وانمود می کنند که مردم از انقلاب و نظام خسته شده و نسبت به اصلاح امور نااُمید هستند، یا حقیقتاً دچار اشتباه و جهل نسبت به حقیقت وجودی این ملت هستند و یا این که خواسته و ناخواسته ، ایفاگر مُهره دشمنان هستند.

همان طور که رهبری عزیز به صراحت فرمودند، اینان در واقع خستگی و حال و روز خود را به همه مردم تعمیم می دهند و گاه در مقام نظریه پردازی، چنین حرف هایی بر زبان می رانند.

واقعیت امر آن است که مادامی که ملت و مسئولان در مسیر آرمان ها و ارزش های دینی و انقلابی خود گام برمی دارند به نصرت الهی پیروز خواهند بود و قطعاً مشکلات و سختی ها که در هر دوره تاریخی هم به شکلی وجود داشته، زمینه هایی برای امتحان است تا بستر شکوفایی بیشتر استعدادها و ظرفیت ها فراهم گردد.

نکته پایانی هم این که اگر ما به آیه ششم سوره مبارکه انشراح دقت کنیم متوجه می شویم که بنا بر فرموده رب العالمین، همانا با سختی ، آسانی است و گاه به اشتباه در فرهنگ عمومی چنین گفته می شود که بعد از سختی آسانی است و حال آن که بنا بر این آیه، سختی در کنار آسانی است و این که بنابر تاکید کلام وحی ، انسان در رنج آفریده شده و این مفهوم نیز نشان می دهد که در رنج و سختی ها ، پیروزی و گشایش هایی است برای آنان که به وعده الهی باور داشته و در تداوم مسیر خویش، استوار و ثابت قدم بمانند.

سید محمد مهدی موسوی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha