پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کنوانسیونFATF

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان، پیوستن بهFATF را نوعی خود تحریمی دانست و گفت: در صورتی که ایران این معاهده را امضا کند، به طور طبیعی منافع اسرائیل غاصب در منطقه استوارتر می‌شود و به صورت غیرمستقیم صهیونیست ها را در خاورمیانه تقویت نموده‌ایم، چون تعریف غرب از تروریسم کاملاً با تعریف جمهوری اسلامی متفاوت است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، اظهار داشت: کشورهای استعماری در طول تاریخ به دنبال منافع خود بوده‌اند و این زیاده‌خواهی‌ها در دهه‌های اخیر به اوج خود رسیده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان jصریح کرد: بیشترین فشارهای کشورهای استعماری در حال حاضر بر روی نظامی‌هایی است که در مقابل خواسته‌های آنان سر تعظیم فرود نمی‌آورد و به همین خاطر از ابتدای انقلاب تا کنون بدخواهان و دشمنان دست به هر دسیسه‌ای برای ساقط کردن این نظام زده و خواهند زد.

وی با اشاره به موضوع اخیر، یعنی کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسمFATF  افزود: این طرح یا به اصطلاح سیاسیون FATF نقشه‌ای دیگر در تکمیل پروژه برجام علیه کشورهایی همانند ایران است؛ دشمنان می‌خواهند با استفاده از این دستاویز بسیاری از راه‌های اقتدار جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان ببندد.

FATF توطئه پیچیده دیگری علیه مملکت است

حجت الاسلام و المسلمین عربیان خاطرنشان کرد: در این 4 دهه از عمر جمهوری اسلامی بسیاری از دسیسه‌های پیچیده علیه ملت و این نظام پی‌ریزی شده که تاکنون خوشبختانه یکایک آن‌ها افشا و خنثی شده است و این مورد اخیر یعنیFATF   توطئه پیچیده دیگری علیه این مملکت است.

وی با اشاره به اینکه پذیرش کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسمFATF   از سوی ایران خواسته و آرزوی کشورهای غربی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی است، افزود: بی شک اگر جموری اسلامی ایران کنوانسیونFATF  را امضا کند، مطئمن باشد با دستان خود، خویش را تحریم اقتصادی و ... کرده است و این همان خواسته طرف مقابل است.

این استاد حوزوی گفت: بی شک هر اقتصاددان منصفی می‌داند که پیوستن ایران به FATF  به معنای تضعیف نظام بانکی و مالی و سیستم چرخش پول در کشور است و از سویی دیگر با دستان خودمان اطلاعات مالی کشور را در اختیار دشمنان قرار داده ایم.

وی با تاکید بر اینکه خسارت و عواقبFATF   برای ملت ایران بسیار بدتر از برجام خواهد بود، گفت: بی‌شک پذیرش این کنوانسیون از سوی ایران خسارت‌های جبران‌ناپذیری را بر ساختار اقتصادی و حتی امنیتی کشور وارد می‌آورد، لذا نمایندگان مجلس باید در این مقوله بسیار هوشمندانه عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با تاکید بر اینکه پذیرش این کنوانسیون از سوی ایران به نوعی یادآور قرارداد ننگین ترکمنچای و گلستان است، ادامه داد: در صورتی که ایران FATF  را قبول کند با دستان خود راه‌های نفوذ دشمن که همواره رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار می دهند را باز کرده است و دشمنان بهتر و راحت‌تر می توانند به جمهوری اسلامی فشار وارد نمایند و یا اینکه هرنوع تحریمی را در کمترین زمان ممکن علیه ما به تصوب برسانند.

 با اجرای کنوانسیونFATF عملا گلوگاه های اقتصادی کشور بسته می‌شود 

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: در زمان تحریم‌ها، جمهوری اسلامی به هر طریق ممکن می‌توانست تحریم‌های ظالمانه را دور بزند و آمریکا نیز از این موضوع مطلع بود، لذا می‌خواهند با اجرای کنوانسیون FATF عملا گلوگاه‌های اقتصادی ایران را ببندند که این خود باعث تضعیف نظام بانکی کشور خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: دشمنان اگر بتوانند ایران را مجبور به پذیریش کنوانسیونFATF   کنند بی‌شک تمامی فعالیت‌های اقتصادی، مالی و بانکی کشور توسط کشورهای استعماری مانند آمریکا هر وقت که بخواهند آنالیز می‌شود و می‌توانند فشارها و تحریم‌های خود را دقیق‌تر علیه ما اعمال کنند.

وی با اشاره به اینکه پیوستن بهFATF   هیچ تاثیری در برداشتن شدن تحریم های دشمنان علیه جمهوری اسلامی نخواهد داشت، تاکید کرد: این کنوانسیون در ابتدا 49 بند داشته ولی بعد از فروپاشی شوروی سابق به 40 بند کاهش‌یافته است؛ 38 بند از این 40 بند توسط جمهوری اسلامی ایران پذیرفته‌شده و پیش‌بینی‌ها بر این بود که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که سپاه و گروه‌های آزادی‌بخش فلسطین، حزب‌الله، انصارالله و دیگر گروه‌هایی که برای تأمین امنیت کشور و مردم خود اقدام می‌کنند را در چارچوبی با عنوان «تروریسم» قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: ایران در 38 بند از 40 بند FATF عضو است که دو بند باقی‌مانده آن CFT یعنی مقابله با تأمین مالی تروریسم ابزار استکباری و استعماری برای دول متخاصم است و اگر ایران آن را بپذیرد، بزرگ‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران انجام می‌دهند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه هر کشوری بر اساس منطقه جهانی از ارائه اطلاعات مالی خود در برابر دیگر کشورها امتناع می کند، گفت: بدون شک اگر ایران کنوانسیونFATF  را بپذیرد، زمینه های تدریجی نفوذ دشمنان در سیستم بانکی و مالی کشور را فراهم آورده است که این برای آینده نظام بسیار خطرآفرین و ریسک بسیار بزرگی است.

 همه امتیازاتFATF  برای غربی‌هاست نه جمهوری اسلامی 

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: باید قبول داشته باشیم که ماده و فصل های کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (FATF) همه امتیازاتش برای آن‌هاست نه ما، براساس فصول کنوانسیون FATF نه تنها گشایشی برای ما به وجود نخواهد آمد، بلکه دیگر کشورها به تمامی اطلاعات ما واقف شده، و نقاط قوت و ضعفمان را به خوبی شناسایی می‌کنند هر زمان اراده کند بر ما فشار تحمیل خواهند کرد؛ پس پیوستن ما به این کنوانسیون پیروزی برای آنان محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه امضای کنوانسیونFATF   مغایر با قانونی اسلامی کشور است، ادامه داد: ماهیت کنوانسیونFATF   کاملا استعماری است، زیرا طرفداران و کشورهای موافق این کشور به دنبال تضعیف جبهه مقاومت هستند و می‌خواهند هسته‌های مقاومت که به نوعی منافع استعمارگران را به خطر می اندازند، منزوی سازند.

 پیوستن به کنوانسیون FATF ناقض قانونی اساسی کشور 

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه اظهار داشت: در قانون اساسی برخی از اصول همانند اصل 153، 154 و 155 بر لزوم حمایت از نهضت‌های مقاومت در برابر بیگانگان و ظالمان تاکید دارد، لذا پیوستن به کنوانسیون FATF ناقض قانونی اساسی کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید در این مقوله باید با حوصله و تخصصی تر عمل کنیم، گفت: باید نمایندگان و مسئولان کشوری در این بحث جدید، یعنیFATF   با حوصله و دقت نظر عمل کنند، زیرا شتابزدگی در این موضوع باعث ایجاد روزنه‌های نفود دشمنان در امور مختلف کشور می‌شود.

این استاد حوزوی ادامه داد: همه کارشناسان سیاسی اذعان دارند که پیوستن به این کنوانسیون مخاطرات بسیاری برای کشور دارد، در حالی که دولت به عینه می گوید که در امضای این معاهده شروطی را ملزوم می کنیم که به نظر بنده این امر کاملا اشتباه است، زیرا دشمنان و غربی ها بارها نشان داده‌اند که به معاهده‌ها پایبندی نداشته و ندارند.

  پیوستن بهFATF  نوعی خود تحریمی است 

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه امضای کنوانسیونFATF   ما را بدون شک منزوی و محدود می‌کند، گفت: با پیوستن به این طرح عملا ما خودمان را تحریم کرده‌ایم و این چیزی است که دشمن سال‌هاست که به دنبال آن است.

وی با اشاره به اینکه امضای این کنوانسیون زمینه ساز تضعیف سیستم مالی کشور است، اظهار داشت: در صورت امضای این معاهده از سوی جمهوری اسلامی عملا باعث تضعیف جبهه مقاومت در منطقه خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: اروپائیان و دولت آمریکا تعاریف خاص خود را از کلمه «تروریست » دارند، لذا در صورت امضای این معاهده باید منتظر محدودیت‌های بسیاری از سوی این کشورهای استعماری علیه جمهوری اسلامی باشیم.

وی، پیوستن ایران به FATF   را زمینه ساز تقویت رژیم اسرائیل در منطقه دانست و گفت: در صورتی که جمهوری اسلامی ایران این معاهده را امضا کند، به طور طبیعی منافع اسرائیل غاصب در منطقه استوارتر می‌شود و به صورت غیرمستقیم صهیونیست ها را در خاورمیانه تقویت نموده‌ایم، چون تعریف غرب از تروریسم کاملاً با تعریف جمهوری اسلامی متفاوت است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: اگر بگویند که ما این معاهده را به صورت مشروط امضا می‌کنیم باید بگوییم که این شروط تنها مصرف داخلی دارد و بی‌شک هیچ یک از کشورهای دیگر از لحاظ حقوقی اهمیتی به آن نمی‌دهند که این به معنای محدود شدن شدید ایران در این زمینه‌های مختلف است.

 امضاء FATF باز کردن مسیر نفوذ دشمن در کشور  

این استاد حوزوی اظهار داشت: به نظر می رسد که امضاء این کنوانسیون به نوعی باز کردن مسیر نفوذ دشمن در کشور محسوب می شود و در این بین تنها منافع پلید دشمنان تامین می‌شود و آن چیزی که نصیب ایران می‌گردد، تشدید فشارهای اقتصادی، سیاسی، نظامی و... می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha