جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
​مسجدی در آلبرتای کانادا به آتش کشیده شد

حوزه/ یک روز پس از عید سعید فطر، در حالی که نمازگزاران هنوز مسجدی را در شهر ادمونتون در غرب استان آلبرتا ترک نکرده بودند، این مرکز اسلامی به آتش کشیده شد و نمای بیرونی مقاوم به آتش این مسجد کاملا تخریب شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، اواخر روز شنبه، مسجدی در شهر ادمونتون در غرب استان آلبرتای کانادا به آتش کشیده شد. این حادثه اندکی پس از خروج نمازگزاران پس از برپایی نماز شب اتفاق افتاد. سه نفر از کسانی که در داخل مسجد در حال نماز خواندن بودند هنوز در پارکینگ مسجد حضور داشتند که ناگهان خروجی جنوبی این مرکز اسلامی حوالی ساعت 11 شب در روز 16 ژوئن به آتش کشیده شد.

تصاویر دوربین های مداربسته آغاز آتش سوزی را همراه با دور شدن یک فرد با لباس تیره از این مرکز اسلامی را نشان می دهند.

آتش سوزی تقریبا 15 دقیقه و تا زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی برپا بود. به گفته توفیق باتردوک، معاون ریاست جامعه  اسلامی ادسون، آتش نشان ها موفق به اطفای حریق پس از 15 دقیقه شدند.

وی گفت: معمولا کسانی که می خواهند در محلی دست به خرابکاری بزنند یا جایی را به آتش بکشند با دیدن مردم نظرشان را عوض می کنند اما به نظر می رسد که این فرد اهمیتی به این مسئله نمی داده است. این مسئله را کمی ترسناک می کند  که فرد مهاجم از حضور افراد در داخل خبر داشته و باز هم کار خودش را پیش برده است.

باتردوک که 26 سال در این شهر کانادایی زندگی کرده می گوید: این حادثه حس تکان دهنده و ناامیدکننده ای به ما داده  است. وی آتش سوزی را یک حمله نام نهاد و گفت که از سال 2013 تاکنون مسجد شاهد هیچ حمله ای نبوده است. هیچ وقت انتظار نداشتم چنین اتفاقی درشهر خوبی مثل اینجا رخ دهد.

وی افزود: این حادثه ای است که بایدبرای بچه هایمان توضیح بدهیم. احتمالا سخت ترین کاری است که باید انجام بدهیم.

به گفته وی معمولا 11 خانواده به طور دائمی از این مرکز اسلامی بازدید می کنند.

حادثه حریق درست یک روز پس از عید سعید فطر، و مصادف با برگزاری جشن های پایانی ماه مبارک رمضان رخ می داد.

آتش سوزی نمای بیرونی ساختمان را از بین برد. گفته می شود این مسجد پنج سال پیش با استفاده از مواد مقاوم در برابر آتش ساخته شد.

در این میان شورای ملی مسلمانان کانادا این عمل را محکوم کرده و به آتش کشیدن مسجد را اقدامی «بزدلانه» نام نهاد.

احسان گاردی مدیراجرایی شورا در این باره در کنفرانسی خبری گفت: ما خوشحالیم که در این حادثه هیچ کس آسیب ندیده است. و با اعضای مسجد با همبستگی ایستاده ایم. بایستی پیام واضحی علیه این اقدام فرستاده شود و آن ها بدانند که حمله به مسجد و جامعه مسلمانان بی پاسخ نمی ماند.

در کنفرانس خبری جداگانه ای شورای امور عمومی مسلمانان آلبرتا نیز نسبت به این اقدام ابراز انزجار کرده به ویژه اینکه تا لحظاتی پیش از بروز آتش سوزی مردم در مسجد در حال نماز خواندن بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha