جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ ‌مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع) اصفهان با بیان اینکه تعطیلات حوزه‌های علمیه هدفمند باشند،گفت: طلاب در فرصت تعطیلی به دروس باقی‌مانده بپردازند.

حجت الاسلام مهدی سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون استفاده طلاب از فرصت تعطیلات تابستان برای تقویت بنیه علمی و روحی خود، اظهار داشت: معتقدم تعطیلات حوزه علمیه بیش از حد موردنیاز است و این باعث آسیب می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع) اصفهان با اشاره به اشکال تعطیلات طولانی مدت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: بنده همواره به این تعطیلات زیاد در طول سال معترض بودم که چرا بهترین اوقات طلاب به تعطیلی‌های بی‌مورد یا غیر کارشناسی بگذرد براین اساس می‌توان از تعطیلات تابستان به عنوان کارگاه‌های آموزشی، مطالعات غیر درسی، مباحثه و... استفاده کرد.

وی با بیان اینکه زمانی پیشنهاد ترم تابستان را به حوزه دادیم و حاضر بودیم خود آنرا اجرایی کنیم،افزود: زمانی که یک طلبه تا فارغ التحصیل شدن سپری می کند، جوابگوی جامعه ما نیست؛ چرا که از فضای شبهات و دانشگاه‌ها و جوانان دور است و متوجه می‌شود آنچه خوانده زیاد به کارش نمی‌آید و لازم است در کارگاه‌های آموزشی تکمیلی شرکت کنند و این فرصت یک فرصت طلایی برای برپایی همین کارگاه‌های دروس تکمیلی خواهد بود.

حجت الاسلام سراجی با اشاره به وجود تعطیلات زیاد در حوزههای علمیه به طلاب توصیه کرد: طلبه‌ها خودشان به دنبال کارگاه‌های مختلف رفته و فنون مورد نیاز روز را فرا گرفته تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند و فرصت‌های خود را نیز تحت عنوان مطالعات جنبی دریابند.

وی با بیان اینکه هر تعطیلی باید توجیهی داشته باشد،خاطرنشان کرد: متاسفانه حوزه به هر بهانه‌ای ۱۵ روز تعطیل می‌کند، در حالی‌که نباید طلاب را رها کرد حتی می‌توان درس‌های با واحدهای کمتر را در تابستان ارائه داد تا طول مدت تعطیلات کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha