پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانش‌افزایی معاونین تهذیب حوزه‌های علمیه

حوزه/ هفدمین هم اندیشی و هم افزایی معاونان تهذیب استانها در قم، برگزار می شود.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از برگزاری هفدمین هم اندیشی و دانش افزایی معاونان تهذیب استان ها در روزهای 30 و 31 خرداد در قم خبر داد و گفت: هدف از این نشست،  آسیب شناسی و ارائه راهکار مناسب در مورد اجرای بهتر طرح جامع تربیتی مدارس حوزه های علمیه است.

کارشناس مسئول اداره اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه افزود: طرح جامع تربیتی از جمله برنامه و طرح موفق تهذیبی اخلاقی حوزه های علمیه بوده که از سال تحصیلی گذشته در مدارس علمیه استان ها و قم به اجرا گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: این نشست به ارزیابی یک ساله طرح جامع تربیتی، باید و نبایدها خواهد پرداخت.

حجت الاسلام حسینی نژاد گفت: در هفدمین نشست هم اندیشی، حجج الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه،رضایی یزدی، مسئول برنامه ریزی و حسینی، مدیر دفتر معاونت تهذیب حوزه های علمیه و بعضی از معاونان تهذیب استانها سخنرانی و نظرات خود را در مورد موضوع طرح جامع تربیتی ارائه خواهندکرد.

کارشناس مسئول اداره اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه اظهار داشت: همچنین در این نشست درمورد طرح میثاق طلبگی با رویکرد طرح جامع تربیتی بحث و ارائه نظر خواهد شد.

کارشناس مسئول اداره اخلاق معاونت تهذیب افزود: این نشست در دو روز کاری صبح و عصر برگزار خواهد شد.

گفتنی است: مسائل تهذیبی، اخلاقی و تربیتی همواره جزء مهم ترین دغدغه های علما و دلسوزان حوزه بوده و هست و خوشبختانه معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اجرای طرح هایی چون طرح جامع تربیتی به دنبال رفع دغدغه بزرگان حوزه در مسائل تربیتی در حوزه های علمیه است.

 خاطرنشان می شود:طرح جامع تربیتی به مسائل اخلاقی، تهذیبی، قرآنی، تربیتی و مشاوره ای به صورت جدی توجه دارد و قطعا با اجرایی شدن موفق و رفع نواقص این طرح در مدارس علمیه، شاهد تقویت مسائل تربیتی و اخلاقی در حوزه خواهیم بود و به تجربه در حوزه ثابت شده که طلبه مهذب بهتر از سایر افراد می تواند مسیر رشد و پیشرفت را طی کند.

لازم به ذکر است: هفدمین  هم اندیشی و هم افزایی معاونان تهذیب در قم، ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار می شود.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha