پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانواده

حوزه/ امام جمعه کلاردشت گفت: ازدواج دروازه ورود به تشکیل خانواده بوده و خانواده اساس همه تربیت های اجتماعی و انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام غفاری در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت در مورد اهمیت ازدواج، اظهار داشت: در شرع مقدس مسئله ازدواج امر بسیار مهمی بوده و فواید بسیاری هم دارد که مهم‌ترین آن تشکیل خانواده است و این علقه زوجیت و تشکیل یک واحد جدید، مایه آرامش زن و مرد و سبب کمال و اتمام شخصیت آن‌هاست.

امام جمعه کلاردشت تصریح کرد: اگر کانون خانواده، سالم و پایدار باشد، در وضع فعلی و آینده جامعه تأثیر بسزایی خواهد داشت؛ چراکه ازدواج در حقیقت دروازه ورود به تشکیل خانواده بوده و خانواده اساس همه تربیت‌های اجتماعی و انسانی است.

وی افزود: ازدواج و گزینش همسر، انتخاب مطلوب‌ترین همراه و ترسیم روشن‌ترین طریق سعادت و پاسخی مناسب به عالی‌ترین نیاز فطری انسان، یعنی وصول به کمال و سعادت است.

حجت‌الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: مفهوم روایت پیغمبر(ص) که فرمودند: «النِّکاحُ سنّتی فمن رَغِبَ عن سنّتی فلیس منّی؛ ازدواج روش من است، هر کس از راه و روش من روی بگرداند، از من نیست» این است که  ایمان انسان در سایه ازدواج کامل شده و از آلوده شدن به وسوسه‌ها و هوس‌های ناپاک محفوظ خواهد ماند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha