جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابتکار طلاب بروجنی برای اوقات فراغت دانش آموزان

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق روستایی تنها مرجع رجوع اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در نشست ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، اظهار کرد: غنی سازی اوقات فراغت یک امر ضروری و بااهمیت در همه بخش‌های مربوط به جوانان و نوجوانان است.

وی، بابیان اینکه تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست استانداری نشان از توجه به امور جوانان است، ابراز کرد: در ایام تابستان که مدارس تعطیل می‌شوند باید از ظرفیت‌های مختلف برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان استفاده شود.

خودآموز، با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری، فراگیرترین بخش فرهنگی و هنری در استان به شمار می‌روند، یادآور شد: کانون‌های مساجد در دورترین نقاط روستایی و عشایری استان فعالیت دارند که تنها مرکز فرهنگی و هنری در روستاها مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری هستند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه پسوند فرهنگی و هنری که کانون‌ها دارند باید به‌تمام‌معنا در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری محقق شود، گفت: کانون‌های مساجد در مناطق روستایی تنها مرجع رجوع اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان هستند، در مراکز شهری سایر نهادها می‌توانند خدمات ارائه دهند، اما در روستاها تنها مرکز فرهنگی، مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری هستند.

وی، یادآور شد: برنامه‌ها به سمت تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری روستای سوق داده شود، برنامه‌های مختلف و متنوع در سطح مساجد در قالب تفاهم‌نامه و تعامل با کانون‌ها و سایر نهادهای فعال در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار شود.

خودآموز، تصریح کرد: اولویت در برنامه‌های تفریحی بر ایلام گردی و بازدید از مکان‌های زیارتی و تفریحی داخل استان است، در استان ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام‌ گرفته، اما نکته قابل‌توجه لینک شدن سامانه اوقات فراغت با بچه‌های مسجد و توجه به نقش کانون‌های مساجد در سامانه اوقات فراغت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در پایان با تقدیر از فعالیت‌های کانون‌های مساجد در ایام اوقات فراغت، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اوقات فراغت مستندسازی شده و گزارش آن به‌طور کامل ارائه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha