پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی در مسجد اعظم قم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی معلمی به تمام معنا بود و صادقانه در مسیر علم فعالیت و تلاش می نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حاج ابراهیمی در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین احمدی که دوشنبه شب از سوی مرکز حوزوی در مسجد اعظم برگزار شد، گفت: مرگ عصاره زندگی انسان ها است و همانگونه که انسان زندگی کند خواهد مرد.

وی افزود: معارفی را  که از سوی انبیا به ما رسیده است اگر بپذیریم و ایمان و معرفت پیدا کنیم و این ایمان در عمل ما  تجلی پیدا کند آنگاه زندگی انسان حیاتی طیبه است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حیات طیبه  را امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه اینگونه بیان می کند و از خداوند می خواهد، حیاتی طیبه که در آن شادمانی دائم و پایدار، کرامتی فراگیر و عیش تمام  است به او عنایت فرماید.

وی گفت: عیش تمام به بیان امام رضا(ع) آن نیست که قدرت و ثروت و یا ایمان و تقوا داشته باشی، بلکه این است که در زندگی مادی و معنوی و وسعت وجود تو، دیگران بهره مند وبارور شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابراهیمی  مطرح کرد: در زندگی مرحوم احمدی این عیش تمام  بسیار برجسته بود و افراد بسیاری از زندگی ایشان بهره مند می شدند.

وی عنوان کرد: این دانشمند و عالم بزرگ معلمی به تمام معنا بود و صادقانه در مسیر علم فعالیت و تلاش می نمود.

این استاد حوزه افزود: از دغدغه های برگ این عالم این بود که آنچه را می داند و علم خود را به دانشجو و طلبه تفهمی کند و د راین مسیر بسیار متواضه بود و می گفت من از پرسش و و سوال های دانشجویان نکاتی را می آموزم.

وی گفت:  تألیف، ترجمه و تأسیس مراکز فرهنگی و انتشار بیش از هزارو 450 عنوان کتاب در زمینه علوم انسانی در سازمان سمت از برخی خدمات حجت الاسلام و المسلمین احمدی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha