جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه خواهران ملك شهر

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی مردم و مسئولان را مخاطب شعار حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: در جنگ نظامی ما هوشیارانه برخورد کردیم و در عرصه فرهنگی خواب و بیداریم، ولی در عرصه اقتصادی هم خوابیم و هم خود را به خواب زده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در اصفهان، نشست سیاسی بصیرتی با موضوع «حمایت از کالای ایران» با سخنراني «یوسف روزبهانی» کارشناس مسائل سیاسی و با حضور اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر برگزار شد.

روزبهانی در این نشست گفت: از جمله نگاه های اقتصادی در دنیا، نگاه آمریکا، فرانسه و آلمان است که می گویند بازار آزاد، یعنی تعرفه گمرکی معنایی ندارد و رقابت مطرح است و نگاه ریاضتی که تعریف اقتصاد محدود هم می شود. قائلند مرزها را می بندیم و واردات و صادرات نداریم، که  این نگاه باعث وارد شدن فشار روی مردم در جهت تأمین مخارج دولت است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی اینگونه نیست بلکه مؤلفه دارد، به جای خروج سرمایه از کشور، خودمان تولید سرمایه کنیم و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مؤلفه حمایت از کالای ایرانی را قرار دادند.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: ما یک جنگ نظامی داریم مثل 8 سال دفاع مقدس، و یک جنگ فرهنگی که شما طلاب افسران آن هستید. از سال 72 تا کنون حضرت آقا با عنوان شبیه خون فرهنگی مطرح کرده اند و در حوزه اعتقادی به نتیجه رسیده اند.

روزبهانی بیان کرد: عرصه بعدی که جنگ بسیار شدیدی است، عرصه اقتصادی است که هم خوابیم و هم خود را به خواب زده ایم. در جنگ نظامی ما هوشیارانه برخورد کردیم و در عرصه فرهنگی خواب و بیداریم، ولی در عرصه اقتصادی هم خوابیم و هم خود را به خواب زده ایم.

 وی اذعان داشت: در انقلاب اسلامی سه هدف متصور بود: سرنگونی نظام شاهنشاهی، تشکیل نظام اسلامی و زمینه سازی ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و بعد از رحلت امام(ره)، مقام معظم رهبری(مد ظله العالي) برای تحقق فریضه ظهور، عنوان کردند: ما باید به تمدن اسلامی برسیم، که مراحل قبل تری را متصورند؛ سرنگونی نظام شاهنشاهی، تشکیل نظام اسلامی و زمینه سازی برای دولت اسلامی و رسیدن به اقتدار در تمامی عرصه ها. حضرت آقا فرمودند:" دولت ما اسلامی نیست." یعنی آرمان ها و ارزش های انقلاب در دولت ما متصور نیست مثل ساده زیستی مسؤلین و نگاه آنها را به مردم نمی بینیم، یا وجود طلاق در جامعه امروزی که نوعی تلفات محسوب می شود نشان از این است که جامعه، اسلامی نیست.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: مرحله بعدی، جهان شمول بودن انقلاب است، امام راحل لفظ مسلمین را به کار می بردند نه فقط مسلمانان ایران و مقام معظم رهبری هم نامه ای به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند و آنها را دعوت به شناخت درست از اسلام کردند.

روزبهانی گفت: برای رسیدن به اقتدار باید از مراحل آن گذشت پس اقتدار بر سه پایه است: بر پایه علم، بر پایه فرهنگ به اسم تمدن و عرصه اقتصاد یعنی اقتدار اقتصادی که ما باید به این جا برسیم، ما در بحث علم به پیشرفت رسیده ایم و به علوم هسته ای دسترسی پیدا کرده ایم در فرهنگ هم اقتدار ما به مذهب تشیع است اما در عرصه اقتدار اقتصادی حرفی برای گفتن نداریم چون در اين زمينه کار نکرده ایم، ما دارای منابع، معادن و ثروت و نسل جوان هستیم و نفت دنیا زیر پای شیعیان قرار دارد که تمام دنیا را تکان می دهد، پس ظرفیت داریم اما استفاده نکرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد مواردی چون تولید، توزیع و مصرف مطرح است، ما کشوری تک محصولی هستیم یعنی فقط نفت می فروشیم و در آمد دولت از نفت، مالیات و عوارضات و جریمه تأمین می شود و اگر اقتصاد ما فقط بر پایه نفت باشد با مشکلات زیادی مواجه می شویم چون طبق پیش بینی صورت گرفته تا 110 سال آینده نفت ما تمام می شود.

روزبهانی ادامه داد: در بحث کشاورزی، پرتقال از مصر و گندم ازسایر کشورها وارد می شود با قیمت کمتر نسبت به محصولات داخلی، بنابراین باید تولید ما خوب شود تا بتوانیم موفق باشیم، در تولیدات باید نیاز و سلیقه مصرف کننده و نظارت دولت لحاظ شود و قیمت منصفانه هم داشته باشند.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: بحث مهم دیگر، استقبال مصرف کننده است که ما فرهنگ استقبال از تولید داخلی را نداریم و شعار حمایت از کالای ایرانی مقام معظم رهبری دو مخاطب داشت: مردم و مسؤلین. فرهنگ تولید با کیفیت و استقبال مردم از تولید ملی باید در سطح کشور اجرا شود، در تولیدات باید سلیقه به خرج داده شود و بسته بندی های شکیل صورت گیرد تا رغبت و تمایل مردم  نسبت به خرید آنها بالا رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha