جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ترکیه یک مسجد باستانی در شهر آزاد شده از داعش را مرمت و بازسازی می کند

حوزه/ در راستای بازسازی و مرمت اماکنی که هنگام محاصره داعشی ها به دست تروریست ها تخریب شده اند، ترکیه یک مسجد باستانی در شهر الباب سوریه را مرمت می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، دولت ترکیه بازسازی مناطق در مناطق آزاد شده از دست تروریست های داعشی را با مرمت مسجد جامع، یک مسجد باستانی در شهر الباب سوریه ادامه می دهد.

محمد عقیل ابوصالح مسئول امور مذهبی در شورای محلی شهر الباب در گفتگو با خبرنگاران در این باره گفت: در شهر ما 60 مسجد وجود دارد که 40 مسجد آن با حمایت بنیاد امور دینی ترکیه تعمیر و مرمت شده اند.

وی در رابطه با اهمیت  این مسجد گفت: در زمان عمر بن خطاب در سال 717 میلادی بنا شده است.

صالح افزود: این مسجد توسط گروهک تروریستی داعش تخریب شده است و امیدواریم پس از مرمت و بازسازی جنبه های تاریکی این مسجد را بار دیگر ببینیم.

فیاض اصلان؛ مسئول شرکت ترکیه ای که در مرمت این مسجد مشارکت دارد نیز گفت: ستون ها، گنبدها و تمامی بخش‌های آن مرمت می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این مسجد طبق بنای اصلی مرمت خواهد شد و سنگ های مسجد که دوباره مرمت می شوند و در جای خود قرار می گیرند تا بافت تاریخی آن حفظ شود. البته سنگ های شکسته شده تعویض خواهند شد.

محمود فاریس، یک استاد بتنی در رابطه بازسازی بازار شهر نیز تاکید کرد که آنها بازسازی را بدون آسیب رساندن به ویژگی های تاریخی بازار ادامه می دهند.

 

گفتنی است از زمان آزادسازی شهر الباب از محاصره تروریست های داعش بیشتر ساکنان این مسجد به شهر بازگشته اند و جمعیت آن  از 130 هزار نفر در فوریه 2017 به 300 هزار نفر در فوریه امسال افزایش یافته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha