پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله العظمی شبیری زنجانی

حوزه/ شنیدم فردی در یک جمع عمومی ادعا می‌کرده که فلان آقایی که الان اینجا آمده بود و با من حرف می‌زد و شما هم او را دیدید حضرت رضا(ع) بود! چنین ادعاهای‌ نامربوطی می‌کرد. اینها جعلیاتی است که منتشر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در برخی جلسات علمی‌شان گفته‌اند: بعضی افراد کرامت‌های دروغینی درباره خودشان ادعا می‌کنند و عوام را به بازی می‌گیرند. هر روز ادعای شهود و کرامت می‌کنند. خیلی از اینها دکان است و این برای عقاید مردم خطرناک است.

البته اصل وجود کرامت را نباید زیر سؤال برد، چون ممکن است خداوند متعال به واسطه اعمال و مراقبات فردی و نفسانی برخی افراد به آنها مقامات و الطافی عنایت ‌کند که مردم عادی از آنها بی‌بهره‌اند، چنانکه برای افراد خاصی که در رده‌های بالای ایمان و معرفت و عمل به وظیفه شرعی قرار دارند، شکل‌های ویژه‌ای از بهره‌مندی از وجود امام عصر (علیه‌السلام) در عصر غیبت کبری وجود دارد که افراد عادی از آن محروم هستند، اما این مطلب هیچ‌گاه به معنی وجود نیابت یا سفارت یا ارتباط و امثال اینها نیست. چنین افرادی با این الطاف و عنایات الهی دکان باز نمی‌کنند و به دنبال اغراض نفسانی نمی‌روند که نقض غرض شود.

شنیدم فردی در یک جمع عمومی ادعا می‌کرده که فلان آقایی که الان اینجا آمده بود و با من حرف می‌زد و شما هم او را دیدید حضرت رضا(ع) بود! چنین ادعاهای‌ نامربوطی می‌کرد. اینها جعلیاتی است که منتشر کرده‌اند. این حرف‌ها را آدم‌های حسابی نمی‌زنند. اینها را چاپ می‌کنند و مردم عوام هم که نمی‌دانند دروغ است و باور می‌کنند. باز شدن باب این چیزها خیلی خطرناک است.

درباره برخی بزرگان هم کشف و کرامات‌های عجیب و غریب می‌نویسند ولی خود آنها از خدا می‌ترسیدند و اهل این ادعاها نبودند. آنها آدم‌های مقید و با تقوایی بودند.‌ ما که با بعضی از این علما ارتباط داشتیم  یک حرف غیر متعارف از این چیزهایی که درباره‌شان گفته می‌شود از ایشان نشنیدیم.

کانال رسمی دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha