جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 453721
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
یمن

حوزه/ سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت: امکان ندارد متجاوزان بتوانند از خطوط دفاعی و محاصره ما عبور کنند و میزان خسارت هایی که به تجهیرات متجاوزان وارد شده به خوبی نشان دهنده حماسه و روحیه بالا و برتری نیروهای یمنی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در تاریخ 22 اردیبهشت ماه گذشته بود که عملیات کشورهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی حمله گسترده خود به استان الحدیده یمن را آغاز کرد و این بار فرماندهی این حملات را امارات متحده عربی بر عهده داشت و هدف آنها نیز این بود که این بار یمن و به طور ویژه جنبش انصارالله را از لحاظ دریایی محاصره کنند و هدف دوم این عملیات نیز تقویت نقش نظامی و دریایی امارات و ائتلاف عربی در منطقه و سومین هدف آن نیز تجزیه یمن با هدف تضعیف نیروهای این کشور در مقابل عربستان و امارات است.

یکی دیگر از ویژگی های تجاوز اخیر ائتلاف عربی به استان حدیده،‌ مشارکت کشورهای آمریکا،‌انگلیس و فرانسه در این جنایت است و این واقعیتی بود که سه روز پیش سخنگوی رسمی انصارالله بر آن تاکید کرد و گفت: هم اکنون ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس و فرانسه در سواحل یمن برای حمله به یمن حضور دارند و جنگنده های عربستان نیز به کمک آنها می آیند.

این عملیات که با حملات زمینی و بمباران هوایی نیروهای ائتلاف عربی به استان الحدیده همراه بود باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان این استان شد و حدود 500 خانواده در محاصره قرار گرفتند، اما همچون همیشه با مقاومت نیروهای یمنی و ارتش روبرو شد و نیروهای مجاهد انصارالله به سرعت توانستند جلوی پیشروی نیروهای متجاوز را گرفته و خسارت های سنگینی را به آنها وارد کنند و سید عبدالملک بدرالدین حوثی رهبر انصارالله نیز وعده داد که ساحل غربی یمن به باتلاق بزرگی تبدیل خواهد شد که متجاوزان در آن فرو خواهند رفت.

اما سرلشکر شرف غالب لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن امروز در تازه ترین اظهار نظر درباره اوضاع میدانی حدیده گفت: ضربان ارتش و کمیته های مردمی به متجاوزان و اشغالگران در ساحل غربی ادامه دارد و ما تلاش می کنیم کنترل اوضاع حدیده را بار دیگر به دست بگیریم.

وی افزود: امکان ندارد متجاوزان بتوانند از خطوط دفاعی و محاصره ما عبور کنند و میزان خسارت هایی که به تجهیرات متجاوزان وارد شده به خوبی نشان دهنده حماسه و روحیه بالا و برتری نیروهای یمنی است و البته حملات هوایی به متجاوزان نیز ادامه دارد.

نشست علمای حدیده یمن

از سوی دیگر روز گذشته علمای تهامه در یک نشست فراگیر در استان الحدیده، به بررسی تشدید تجاوزات ائتلاف سعودی آمریکایی به ساحل غربی یمن پرداختند و تاکید کردند ساحل غربی در معرض تهاجم آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی قرار گرفته که از رژیم‌های خائن و مزدور امارات و سعودی در جنگ حمایت می‌کنند.

علمای تهامه در بیانیه خود مردم تهامه و دیگر قشرهای مردم یمن را به ایمان و اعتماد به خداوند و وحدت کلمه و رویارویی با متجاوزان دعوت کردند.

در این بیانیه آمده است: کشورهای متجاوز و اشغالگر، استان‌های جنوبی یمن را به مستعمره‌های خود تبدیل کرده‌اند و ما هرگز اجازه تکرار آن را در دیگر مناطق کشور را نخواهیم داد.

در این بیانیه با تمجید و تقدیر از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی که با متجاوزان مقابله می‌کنند، بر وفاداری به خون شهید صالح الصماد و همرزمانش تاکید شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha