شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست مدرسه خواهران کوثر تیران

حوزه/ مردم در مورد کارهای خیر عکس العمل های متفاوتی دارند، بعضی بخیل هستند، هیچ کار خیری انجام نمی دهند. بعضی از مردم نه تنها کار خیری انجام نمی دهند بلکه مانع کار خیر دیگران می شوند، بعضی دیگر کار خیر انجام می دهند، و عدّه ای در کارهای خیر شتاب دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام شیاسی، امام جمعه شهر رضوانشهر، در نشست اخلاقی با موضوع الگو های رفتاری پیامبر(صلی الله و آله و سلم)، در مدرسه علمیّه خواهران کوثر تیران سخنان خود را با تاکید بر این نکته که  فلسفه اصلی بعثت تکمیل مکارم اخلاق است آغاز کرد و گفت: امیرالمؤمنین(علیه السلام ) هم در نهج البلاغه بر فلسفه بعثت پیامبر(صلی الله و آله و سلم) سخنان ارزشمندی دارند.

وی ادامه داد: مردم چند دسته اند، گروهی حلال ها را هم بر خود حرام می کنند، گروهی هر چه باشد می خورند، به حلال و حرام کار ندارند و حیوان صفت هستند، گروه دیگر مؤمنان واقعی هستند، از نعمت های پاک خدا استفاده می کنند.

امام جمعه رضوانشهر افزود: مردم در مورد کارهای خیر عکس العمل های متفاوتی دارند، بعضی بخیل هستند، هیچ کار خیری انجام نمی دهند. بعضی از مردم نه تنها کار خیری انجام نمی دهند بلکه مانع کار خیر دیگران می شوند، بعضی دیگر کار خیر انجام می دهند، و عدّه ای در کارهای خیر شتاب دارند.

وی اظهار کرد: بعضی مردم در مقابل قرآن فقط به الفاظ توجّه دارند، گروهی از الفاظ فراتر رفته به معانی توجّه می کنند و گروه دیگر قرآن را کتاب عمل و برنامه زندگی خودشان قرار می دهند.

استاد حوزه در ضرورت عمل به قرآن به سخنان امام علی (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: کتاب خدا را بیاموزید، قرآن بهترین معجزه است، بهترین پند و اندرز است و فهم عمیق در آن داشته باشید، بهار دلهاست، از نور قران شفا بگیرید.

حجت الاسلام شیاسی خاطرنشان کرد: مردم نسبت به دنیا و آخرت این گونه اند که بعضی فقط دنبال دنیا هستند، گروهی هم از لذّت های دنیا بهره ای ندارند ولی در آخرت بهره مندند، گروهی دیگر نه دنیا دارند و نه آخرت و عدّه ای هم از دنیا استفاده می کنند و هم در آخرت بهره مندند.

امام جمعه رضوانشهر اذعان داشت: مردم نسبت به هدف ها رفتار خاصی دارند، گروهی نه هدف مقدّسی دارند و نه وسیله ای مقدّس مثل حیوان ها، برخی هدفشان مقدّس است ولی وسیله ای که استفاده می کنند، مقدّس نیست، مثل کسانی که از راه دزدی کمک کنند و انفاق می نمایند، گروهی هم هدفشان و وسیله ی رسیدن به آن مقدس است، مثل ترویج دین و قران بوسیله معارف قران و اهل بیت(علیه السلام).

وی در پایان متذکر شد:  کسی که سه خصلت داشته باشد خوبی دنیا و آخرت را به دست می آورد یعنی قلبی شاکر داشته باشد، زبانی که ذاکر باشد و ذکر خدا را بگوید، همسر با ایمان که او را در دنیا و آخرت یاری کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha