سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم(ع)

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: سلاح ایرانی برای این است که مردم، جامعه و ارزش ها حفظ بشود و در واقع حافظ مردم است و این خیلی فرق می کند با کسی که سلاحش برای سلب امنیت انسانها بکار گرفته می شود و قابل قیاس نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) بیرجند، اظهار داشت: نیروهای مسلح ایران با سایر دنیا اگرچه ظاهرش این است که تفاوت کمی دارد، اما باطنش 180 درجه فرق دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: ویژگی های نیروهای مسلح اسلام این بوده است که از بعثت پیغمبران بازوی پیامبران بودند و بعدها بازوی اوصیای پیامبران بودند و سپس بازوی نواب خاص و عام آنها قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در اصل امور نظامی چه در جنبه های دفاعی و چه استثنائا در جنبه های تهاجمی کارشان روی ضابطه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه در نیروهای مسلح ما این طور نیست که سلاح را به هر هدف پستی بکار گیرند گفت: کاربردش در کارشناسی است که توسط خداوند صورت گرفته است. تفاوت زیادی در کاربرد سلاح با این دیدگاه و دیدگاهی که نیروهای مسلح دیگر دارند وجود دارد چراکه آنها هیچ منطقی در استفاده ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه گفته می شود بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا به 50 کشور دنیا برخلاف مقررات بین المللی حمله کرده، یادآور شد: سلاح برای این است که مردم، جامعه و ارزش ها حفظ بشود و درواقع حافظ مردم است و این نگاه خیلی فرق می کند با کسی که سلاحش برای سلب امنیت انسانها بکار گرفته می شود و قابل قیاس نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی متذکر شد: آنجایی که یک اندیشمند و حکیم حرف می زند، زیرساخت حرفش محکم است و این نیز تنها کافی نیست و بلکه باید با بازوی توانمند مدافعان حق جایگاه حقش مستحکم شود.

وی، امنیت را محصولی دانست که قابل تولید است و افزود: در دنیایی که هیچ حساب کتابی ندارد می گویند تنها یک کشور دموکراتیک در خاورمیانه وجود دارد و آن اسرائیل است که 70 سال قتل و غارت می کند اما فلسطینی که قربانی می دهد می گویند تروریست است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: 40 میلیون آدم گرسنه و زیر خط فقر در آمریکا وجود دارد که جرأت حرف زدن ندارند؛ در فرانسه کسی اگر به پیغمبران جسارت کند آزادی بیان است، اما انتقاد علیه سیاست های آنها مجازات دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تاکید کرد: امروز امنیت ایران با دیگر نقاط دنیا قابل مقایسه نیست و این یک محصول توحیدی است.

وی با اشاره به اینکه سلاحی که نیروی نظامی در دست می گیرد برای این نیست که ظلم کند گفت: این سلاح راهکارش برای بصیرت است و باید به وسیله آن بر زورگویان عالم غلبه کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تبیین کرد: وقتی جنگ 8 ساله توسط صدام اتفاق افتاد، مردم ما نیروهای مسلح خود را تنها نگذاشتند و دوشادوش آنها جنگیدند و جانشان را در این راه می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: فرمانده شما نیروهای مسلح، حضرت مهدی(عج) است که در غیابش نایب برحقش امام خامنه ای این وظیفه را مدیریت می کند که ان شاءالله چشمتان به آن جمال بی مثال و فرمانده کل روشن شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha