شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

حوزه/ مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که همه گروه ها و جریان های سیاسی کشور باید تنها در مسیری که مقام معظم رهبری تعیین می کنند، گام بردارند، گفت: امروز وقت تسویه حساب های شخصی و گروهی نیست، بلکه همه باید با وحدت و همدلی به دنبال تقویت نظام و انقلاب باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، سه شنبه شب در نشست روحانیان و فعالان حوزوی مرکز استان با بیان این که حوزه های علمیه و روحانیت همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده و خواهند بود، گفت: این انقلاب عظیم و جهانی محصول روشنگری ها و هدایت های علما و روحانیان بوده است.

وی با بیان این که نخستین جرقه های نهضت انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه و توسط روحانیت زده شد، افزود: روحانیت در مقاطع مختلف نهضت انقلاب نقش محوری و تعیین کننده را عهده دار بوده است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که اگر نقش رهبری روحانیت در نهضت انقلاب اسلامی نبود مسیر نهضت و قیام تغییر می کرد، بیان داشت: حضور روحانیت با بصیرت و هوشیار در رأس نهضت و قیام موجب حرکت صحیح این جریان خروشان به سمت مقصد نهایی شد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که نقش آفرینی روحانیت تنها به پیروزی انقلاب خلاصه نشد، افزود: روحانیت در همه مقاطع انقلاب بدون هیچ توقعی عمل به وظیفه کرده است.

وی با اشاره به این که روحانیت حتی در هشت سال دفاع مقدس نیز مردم را ترک نکرد و همراه با اقشار مختلف مردم به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و از انقلاب و نظام دفاع کردند، گفت: همه این ها تنها گوشه ای از خدمات و مجاهدت های روحانیت در مسیر تحقق آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که مسؤولیت روحانیت تنها در پیروزی انقلاب نبوده است، بیان داشت: امروز حتی این تکلیف و مسؤولیت سنگین تر از هر زمان دیگری است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که انقلاب اسلامی که در چهل سالگی خود قرار دارند با دشمنی های بسیاری مواجه است، افزود: بدخواهان انقلاب اسلامی چشم دیدن عزت و عظمت ملت ایران را ندارند و به همین دلیل، شب و روز علیه این نظام توطئه و دسیسه می کنند.

وی با بیان این که امروز رسالت مهم و سنگین دفاع از انقلاب و نظام یکی از وظایف مهم روحانیت است، گفت: دشمنان و بدخواهان انقلاب به بهانه های واهی علیه این نظام دینی تبلیغ می کنند که روحانیت باید در برابر این هجمه ها بیاستد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با اشاره به این که در حالی دشمنان و بدخواهان این ملت، انقلاب اسلامی ایران را ناکارآمد معرفی می کنند که این دستاورهای عظیم در سایه همین انقلاب به دست آمده است، افزود: هر روز که می گذرد ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی عزتمندانه تر در مسیر آرمان های انقلاب در حرکت هستند.

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که متأسفانه برخی ها در داخل خواسته و یا ناخواسته با دشمن هم صدا شده اند، خاطرنشان کرد: این عده با نادیده گرفتن دستاوردهای ارزشمند انقلاب، در مسیر ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه حرکت می کنند.

وی با بیان این که امروز کشور نیازمند وحدت و همبستگی داخلی است، تصریح کرد: تنها با وحدت آحاد ملت می توانیم در برابر توطئه ها و هجمه ها دشمنان بیاستیم و از انقلاب دفاع کنیم.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید براین که روحانیت پرچم دار تقویت وحدت و همبستگی ملی است، افزود: حضور در صحنه روحانیت می تواند بر فراهم کردن مسیر وحدت ملی برای مقابله با توطئه های دشمنان بیافزاید.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که همه گروه ها و جریان های سیاسی کشور باید تنها در مسیری که مقام معظم رهبری تعیین می کنند، گام بردارند، گفت: امروز وقت تسویه حساب های شخصی و گروهی نیست، بلکه همه باید با وحدت و همدلی به دنبال تقویت نظام و انقلاب باشند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha