پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: امروز نیازمند انتشار زوایای زندگی علمای بزرگ در قالب فیلم، کلیپ، سریال و ... هستیم تا مردم و جامعه بدانند که سبک زندگی این بزرگان به چه نحو بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، امروز در نشستی با مسئولان رسانه رسمی حوزه های علمیه، اظهار داشت: پذیرش تنوع از شروط اساسی در رسانه حوزه است و باید با نگاه جهانی به فعالیت های رسانه ای پرداخت.

وی ابراز داشت: امروز نیازمند انتشار زوایای زندگی علمای بزرگ در قالب فیلم، کلیپ، سریال و ... هستیم تا مردم و جامعه بدانند، سبک زندگی این بزرگان به چه نحو بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان ساخت: بسیاری از کارگردان های ما مشکلی با ساخت فیلم و سریال برای حوزه و روحانیت ندارند؛ فقط حوزه باید در این عرصه ورود کرده و با مشاوره و ارائه محتوا به ساخت سریال های مناسب کمک نماید.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: امروز نیازمند ارائه محتواهای مناسب در قالب های گوناگون هستیم و فقط نباید به یک قالب بسنده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی بیان داشت: ارائه محتوا در قالب خبر، کلیپ و ... به زبان های گوناگون از دیگر ضروریاتی است که باید توجه ویژه به آن کرد، تا مخاطب بیشتری را جذب نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: امروز طلاب زبان دان خوبی در حوزه علمیه قم حضور دارند که می توان استفاده مناسبی در زمینه های گوناگون از آنان داشت.

همچنین در ابتدای این نشست،حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، مدیر رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: رسانه حوزه دارای 15 سال سابقه است که به ظاهر شاید سابقه زیادی باشد؛ اما نسبت به سایر رسانه ها مدت زیادی نیست.

وی ابراز داشت: امروز با جهش رسانه ای مواجه بوده و باید مطابق با نیاز مخاطب به ارائه محتوا پرداخت.

مدیر رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: امروز جنس مطالبه مردم و جامعه بین الملل از حوزه و روحانیت تغییر کرده و نیازمند فعالیت های گسترده ای در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته تصریح کرد: تدوین و تصویب سند بالادستی حوزه از جمله فعالیت هایی بوده که در این راستا انجام شده تا بدانیم که چه فعالیت ها و برنامه هایی را باید انجام دهیم.

وی بیان داشت: انتشار دستاوردهای حوزه، انتشار خدمات اجتماعی حوزه، معرفی نهادها و مراکز حوزوی، ارتباط با بدنه حوزه، ارتباط با طلاب جوان نخبه و ... از جمله سیاست هایی است که رسانه حوزه بر اساس آن در حال فعالیت است.

مدیر رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه اظهار داشت: همچنین ارتباط با شخصیت های تأثیرگذار کشور، ارتباط با اهالی رسانه، ارتباط با روزنامه نگاران و منتقدین حوزه و ... از رویکردهای تعاملی جدید رسانه حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین برته در پایان به ارائه گزارشی از فعالیت های هفته نامه افق حوزه پرداخت و گفت: به زودی صفحه عربی در هفته نامه افق حوزه راه اندازی خواهیم کرد تا نویسندگان عرب زبان در آن مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha