شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اختتامیه دوره توجیهی - تربیتی میثاق طلبگی

حوزه/ دوره «میثاق طلبگی» ویژه طلاب جدید الورود حوزه های علمیه به صورت متمرکز در اوایل تیرماه در استان ها برگزار می شود.

حجت‌الاسلام سید حسن حسینی در گفت وگو باخبرنگارخبرگزاری«حوزه»، با اشاره به برگزاری دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود گفت: طرح میثاق طلبگی ازجمله طرح های مفید تربیتی است که هر ساله باهدف شناخت از شخصیت و روحیات اخلاقی، اصلاح رفتار و شناخت صلاحیت رفتار طلاب جدیدالورود در قم و شهرستانها برگزار می شود.

مدیر اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: نام این طرح از منویات مقام معظم رهبری گرفته‌شده است؛ که ایشان در جلسه‌ای عنوان کردند «لازم است روحانی و طلبه بر عهد و پیمان با حضرت ولی‌عصر (عج) باقی بماند». به همین دلیل مدیریت و معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه عنوان «میثاق طلبگی» را برای طرح یا دوره تربیتی و یا شناخت از شخصیت طلاب جدید الورود قرار داده است.

وی عنوان کرد: در این دوره تربیتی از طلاب جدیدالورود برای حضور در حوزه، عهد و پیمان گرفته می شود تا زمانی که در حوزه هستند بر عهد و میثاق با حضرت ولی‌عصر (عج) باقی و در این مسیر ثابت‌قدم و حرکت کنند.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: تمام سعی معاونت تهذیب این است طلاب جدیدالورود را با حوزه، وظائفی که در عهد و میثاق با حضرت ولی‌عصر (عج) بر عهده خواهند داشت و با شئون و زی طلبگی آشنا کند.

مدیر اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب افزود: در این رابطه کتاب‌هایی تحت عنوان دفتر سه‌گانه تدوین‌شده که به‌وسیله اساتید شناخته‌شده حوزه تدریس و بیان می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری دوره میثاق طلبگی  به‌وسیله معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه برای طلاب جدیدالورود برگزار می‌شود، غیر از دوره اختبار و تثبیت طلبگی است که توسط معاونت آموزش ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: در این دوره میثاق، برنامه‌های مشاوره‌ای، ورزشی، بصیرتی، تربیتی و اخلاقی ارائه می‌شود. برای هرکدام از این عناوین سرگروهی تعیین‌شده و مباحث چندگانه مطرح‌شده را پی گیری و دنبال می‌کنند.

مدیر اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب افزود: از دیگر برنامه‌ها، ارائه مشاوره‌های اخلاقی، رفتاری و مشاوره تحصیلی برای شناخت بهتر طلاب خواهد بود.

وی عنوان کرد: برگزار این دوره میثاق ده‌ روزه و به‌ صورت متمرکز در یک‌زمان خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: در این دوره از میثاق، بین طلاب جدیدالورود در مقاطع مختلف سیکل، دیپلم و لیسانس تفکیک‌شده است.

مدیر اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب افزود: دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود در تفرش با حضور اساتید اخلاق حجج‌الاسلام والمسلمین همتیان، قائم‌مقام معاون تهذیب حوزه‌های علمیه، ملکی، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، قائمی، استاد اخلاق حوزه و سایر چهره‌های شناخته‌شده و مطرح اخلاقی به همراه اساتید مهمان اخلاقی با ارائه مباحث و معرفی الگوی های اخلاقی برگزار خواهد شد.

وی افزود: طرح میثاق طلبگی  حوزه علمیه استان قم به‌صورت متمرکز از اوایل تیرماه به مده 10 الی 15 روز در شهرستان تفرش و سایر استان ها در مدارس علمیه تعیین‌شده  برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: در این دوره معاونت تهذیب به دنبال تربیت طلاب جدید الورود نیست، بلکه هدف نهایی آگاهی و اصلاح انگیزه است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha