پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رهبران گروه افراطی پاکستان

حوزه/ پس از آنکه فعالیت گروه افراطی "اهل سنت و جماعت" در پاکستان ممنوع شد، این گروه تروریستی تصمیم گرفت با کمک کاندیداهای مستقل و ائتلاف با احزاب سیاسی در انتخابات عمومی سال ۲۰۱۸ شرکت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از آنکه فعالیت گروه افراطی اهل "سنت و جماعت" ممنوع شد، این گروه تروریستی تصمیم گرفت با کمک کاندیداهای مستقل و ائتلاف با احزاب سیاسی در انتخابات عمومی  سال 2018 شرکت کند.

احمد لدهیانوی و معاویه اعظم طارق سرکردگان این گروه که از منطقه جنگ کاندید شده بودند، با پیگیری شورای علمای شیعه پاکستان رد صلاحیت شدند.

بعد از اعلام تائید صلاحیت احمد لدهیانوی سرکرده گروه تکفیری برای شرکت در انتخابات عمومی 2018 پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان، سید سکندر عباس گیلانی و میرزا سلمان حیدری وکلای این حزب شیعی مدارک جرم علیه این رهبر افراطی را ارائه کردند و بعد از بحث در مورد این پرونده از طرف کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان احمد لدهیانوی و معاویه اعظم طارق سرکردگان گروه تروریستی سپاه صحابه رد صلاحیت شدند.

گفتنی است اسم احمد لدهیانوی در فهرست سیاه دولت پاکستان قرار دارد و او پیش‌تر سرکرده گروه تروریستی سپاه صحابه بوده که جان صدها انسان بی‌گناه را گرفته است.

در دسامبر سال 2016 «مولوی مسرور نواز جهنگوی» فرزند حق نواز جهنگوی موسس گروه لشکرجهنگوی در انتخابات پارلمانی منطقه جهنگ از توابع ایالت پنجاب به پیروز شد؛ اما بعدا با پیگیری قانونی شیعیان پاکستان دوباره رد صلاحیت شد. مسرور نواز جهنگوی که به عنوان کاندیدای حزب اهل سنت و الجماعت در انتخابات شرکت کرده است.

گروه افراطی لشکر جهنگوی که در کشتار هدفمند شیعیان پاکستان دست دارد همیشه از پشتوانه سیاسی اهل سنت و الجماعت (سپاه صحابه) برخوردار بوده و در واقع شاخه نظامی همین حزب است.

لشکر جهنگوی فعالیت خود از منطقه جهنگ واقع در ایالت پنجاب آغاز کرد و بیشتر رهبران آنها نیز از همین منطقه بودند.

 

عکس زیر متعلق به حضور وکلای شورای علما شیعه پاکستان در کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha