جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار دست اندرکاران طرح ولایت با آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: متاسفانه امروز آثار تنزل فرهنگی در اوضاع کنونی در تمام کشور مشهود و ملموس است، در ابتدای انقلاب اسلامی هیچ‌کس تصور این مطلب را نمی‌کرد که برخی مسئولان در دامن انقلاب اسلامی پیشنهاد مذاکره بدون هر گونه پیش‌شرط با آمریکا به‌عنوان دشمن اصلی انقلاب را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار با رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اظهارداشت: تغییر فرهنگی پدیده‌ای کند و آرامی بوده که در این چهل سال اتفاق افتاده و برای بازپس‌گیری این فرهنگ اشتباه و پیاده‌سازی فرهنگ اصیل امام راحل نیز به 40 سال برنامه درست فرهنگی احتیاج است، برای این‌که فرهنگ اصیل ابتدای انقلاب بار دیگر در کشور احیا شود باید همه انقلابی شده و انقلابی بمانند، چراکه امروز برخی از افراد تغییر ماهیت داده و از روحیه انقلابی گری تهی شده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شناخت صحیح از خلقت را در تغییر فکر مادی‌پرستی در جامعه مهم دانست و تأکید کرد: شناخت فلسفه زندگی و عبور از ظواهر دینی و پی‌بردن به اهداف اصلی خلقت می‌تواند در تغییر فرهنگ و رسیدن به الگوی متعالی فرهنگی و الهی تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: امروز درون دانشگاه آزاد مانند دیگر نهادهای دیگر خوبی‌ها و ضعف‌های مختلفی وجود داشته و وظیفه مسئولان این دانشگاه این بوده که ضعف‌ها را اندک و بر میزان نکات مثبت افزایش دهند.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: بخشی از ضعف‌های موجود در دانشگاه آزاد در نهاد آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌های دولتی نیز مشاهده می‌شود، کمبودها و نقاط ضعفی در تمام کشور و زندگی اجتماعی وجود دارد.

ایشان با اشاره به ریشه تمام کمبودها و سقوط‌ها عنوان کرد: نادانی و جهل مرکب داشتن فرد از مهم‌ترین عوامل سقوط و لرزش‌ها در تمام ابعاد وجودی است، به فرموده قرآن کریم زیان‌کارترین مردم افرادی بوده که براثر جهل خود کارهای اشتباهی را انجام می‌دهند اما گمان می‌کنند کارهای شایسته‌ای انجام داده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مبتلا بودن افراد به برخی خواسته‌های نفسانی و سوءنیت داشتن از دیگر عوامل مهم سقوط و تنزل جایگاه افراد است، برخی از افراد با گرفتن برخی امتیازها و خواسته‌های عقلانی با جبهه حق همراه شده و آماده همکاری می‌شوند اما برخی دیگر دارای ذات شیطانی بوده که جزء با مبارزه نمی‌شود در برابر خواسته‌های آن‌ها ایستادگی کرد.

استاد حوزه علمیه قم، فقر فرهنگی را از عوامل مهم سقوط افراد دانست و تأکید کرد: بسیاری از افرادی که در دامن انحرافات دینی قرارگرفته‌اند براثر فقر فرهنگی به این درد مبتلا شده‌اند که با مقداری فعالیت‌های آموزشی و معرفت افزایی قابل‌برگشت هستند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: نادانی و خودپرستی دو عامل اصلی در انحرافات و عیب‌های موجود در هر فردی است، یکی از اهداف مهم انقلاب اصلاح این قبیل مشکلات و بهبود شرایط معرفتی جامعه بوده است، اصلاح کلی جامعه ازنظر اخلاقی ممکن نیست اما باید تا حد امکان در راستای اصلاح اخلاقی جامعه قدم برداشت.

ایشان با اشاره به نقش تربیتی امام راحل تصریح کرد: امام راحل در زمان حیات نقش تربیتی خود را ایفا کرده و نسل انقلابی دوران انقلاب را تربیت و آماده جان‌فشانی کرد، تداوم انقلاب اسلامی و صدور آن به سایر نقاط جهان بسته به تربیت نسل‌های انقلابی توسط دانشگاه‌ها و حوزه‌های انقلابی است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha