جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر حسینی

حوزه/ پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر موسوی حسینی، معروف به «حسینی برنامه اخلاق در خانواده»، با حضور مردم و مسئولان در تهران تشییع و در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر حسینی معروف به «حسینی اخلاق در خانواده»، پیش از ظهر امروز جمعه یکم تیرماه، با حضور روحانیون، برخی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، از مسجد «فائق» واقع در میدان شهدا تهران تشییع شد.

آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در مسجد فائق، نماز میت را بر پیکر آن مرحوم اقامه کرد.

پیکر این استاد اخلاق پس از تشییع مردم، برای تدفین به شهر ری منتقل شد و در جوار حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در دل خاک آرام گرفت.

                         

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر موسوی حسینی که مردم او را با برنامه تلویزیونی «اخلاق در خانواده» می‌شناختند، عصر پنجشنبه در ۷۹ سالگی به علت عارضه قلبی در بیمارستان مهر تهران دار فانی را وداع گفت.

وی که زاده ۱۳۱۸ تهران بود، پس از تحصیلات مقدماتی، وارد حوزه‌های علمیه تهران و قم شد و از محضر اساتید بزرگی همچون علامه سیدمحمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، سیدمحمد حسین حسینی طهرانی صاحب کتاب‌های معادشناسی و امام شناسی، سیدمحمدحسین بهشتی، خوشوقت و آیات عظام جوادی آملی، جعفر سبحانی بهره های فراوان برد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، همزمان با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به رهبری امام خمینی(ره) به صف انقلابیون پیوست و در کسوت معلمی به مبارزه با رژیم پهلوی روی آورد.

 نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس، ریاست کمیسیون آموزش و پرورش مجلس، مدیریت کل آموزش و پرورش استان تهران، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و استادی حوزه و دانشگاه از مهمترین مسئولیت‌های آن مرحوم بوده است.

انتهای پیام

                       

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha