جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید احمد صافی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه نماز جمعه کربلا گفت: هر شخص در هر پست و موقعیتی که هست، باید یادآور نعمت الهی باشد که در اختیار دارد؛ مثلا سیاستمداری که فراری بوده و از تعقیب حکومت می ترسید، اکنون که خداوند به او نعمت داده و حکومت بخشیده، نباید گذشته را فراموش کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین(علیه السلام) ایراد شد، گفت: انسان گاهی حالت توازن را از دست می دهد.

وی افزود: بسیاری از ما در سختی و آسایش به سر می‌بریم، امّا وقتی این وضعیت ها و حالات برایمان پیش می آید، برخی از ما از آن برای بازگشت به حالت توازن استفاده نمی کنند و دائما در نگرانی و اضطراب به سر می برند و به دنبال منفعت شخصی خود هستند و بلکه تا پای جان از آن دفاع می کنند و به دیگران آزار می رسانند.

وی تصریح کرد: زمانی که انسان در محاصره اقتصادی به سر می برد، به خداوند متعال روی می آورد و با تمام توان برای رهایی از این وضعیت تلاش می کند و هم زمان با دوستان برای خروج از این بحران مشارکت و همکاری می کند، امّا به محض خروج از آن به دوران سابق باز می گردد و گذشته را فراموش می کند.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: هر شخص در هر پست و موقعیتی که هست، باید یادآور نعمت الهی باشد که در اختیار دارد؛ مثلا سیاستمداری که فراری بوده و از تعقیب حکومت می ترسید، اکنون که خداوند به او نعمت داده و حکومت بخشیده، نباید گذشته را فراموش کند.

وی افزود: انسان نباید فراموش کند که هرگز در یک حالت نخواهد ماند و باید عبرت بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha