پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تشکیلات خودگردان فلسطین، تهاجمات اسرائیلی ها به مسجد ابراهیمی را محکوم کرد

حوزه/ با انتشار بیانیه ای، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه نسبت به تهاجمات پی در پی شهرک نشینان یهودی به مسجد ابراهیمی در کرانه باختری اشغالی (الخلیل) هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه نسبت به تهاجمات پی در پی شهرک نشینان یهودی به مسجد ابراهیمی در کرانه باختری اشغالی (الخلیل) و هتک حرمت این مکان مقدس توسط آنها هشدار داده و ضمن انتشار بیانیه ای، گفت:‌ حملات اخیر شهرک نشینان به مسجد و انجام مراسم تلمود در داخل آن، احساسات مسلمانان سرتاسر جهان را تحریک کرده است.

در این بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین،  رژیم اسرائیل را در این رابطه مسئول دانسته و گفت: این رفتار تهاجمی و تمام پیامدهای آن به پای اسرائیل است به ویژه با توجه به اینکه به اصطلاح وزیر امنیت داخلی [اسرائیل] مستقیما در این اعمال دخیل بوده است.

گفتنی است روز پنج شنبه ده ها شهرک نشین صهیونیست با پشتیبانی پلیس اسرائیلی راهشان را به داخل مسجد باز کرده و ضمن اجرای مراسم تلمود، یک کنسرت موسیقی با حضور خاخام های یهودی و گیلاد آراد، وزیر امنیت داخلی اسرائیل برگزار کردند.

مسجد ابراهیمی که گفته می شود محل تدفین پیامبرانی چون حضرت ابراهیم، اسحاق و یعقوب علیهم السلام است، یکی از اماکن باستانی مقدس مسلمانان در سرزمین های اشغالی فلسطین می باشد که تاکنون شاهد خشونت های زیادی از جانب صهیونیست ها بوده است. در سال 1994 باروخ گلدشتاین، یک یهودی آمریکایی تبار با حمله مسلحانه به این مسجد اقدام به کشتار 29  نمازگزار فلسطینی کرد و از آن زمان تاکنون اسرائیل محوطه این مسجد را به دو منطقه فلسطینی و یهودی تقسیم کرده است.

لازم به ذکر است شهر الخلیل محل سکونت 160 هزار مسلمان است و تنها 500 شهرک نشین اسرائیلی در این منطقه و در شهرک های یهودی نشین جداگانه اقامت دارند که به شدت توسط نیروهای امنیتی محافظت می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha