شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پیاده روی سالانه « دوستی میان ادیانی» در آکسفورد برگزار می شود

حوزه/ پیاده روی سالانه «دوستی میان ادیانی» قرار است پنج شنبه این هفته با حضور حداقل ۵۰۰ تن از پیروان ادیان مختلف و به منظور تقویت روابط میان آن ها در شهر آکسفورد برگزار شود و تا مسجد مرکزی آکسفورد ادامه داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از oxfordmail، یک پیاده روی سالانه «دوستی میان ادیانی» قرار است پنج شنبه این هفته، 28 ژوئن 2018 در شهر آکسفورد انگلستان برگزار شود. هدف از این برپایی این تجمع پیاده روی، تلاش برای نزدیک ساختن اعضا و پیروان ادیان مختلف و تقویت روابط میان ادیانی اعلام شده است.

شرکت کنندگان در این رویداد قرار است پیاده روی را از یک کنیسه یهودیان در جاده ریچموند آکسفورد آغاز کرده و در حالی که بالون ها و پلاکاردهایی را در دست دارند به سمت ساختمان های مختلف مذهبی حرکت می کنند. دیگر ایستگاه های آن ها شامل کلیسای دانشگاه سنت ماریا ویرجین و مقصد نهایی آن ها قرار است مسجد مرکزی آکسفورد باشد.

در پایان این گردهمایی، شرکت کنندگان همراه با یکدیگر میهمان غذای رایگان مسجد خواهند بود. این خوراک رایگان در حرکتی میان ادیانی توسط مسلمانان و یهودیان آکسفورد تهیه شده است.

به گفته برگزار کنندگان انتظار می رود حداقل 500 نفر از پیشینه های مذهبی مختلف در این رویداد سالانه حضور داشته باشند. آن ها مردم را به شرکت در این مراسم تشویق می کنند.

گفتنی است این گردهمایی سالانه بیش از یک دهه در شهر آکسفورد برگزار شده است. شورای امور دینی آکسفورد متشکل از 27 گروه مذهبی مختلف نظارت بر این مراسم را برعهده داشت و در این نشست حضور خواهد داشت.

پنی فاوست یکی از برگزارکنندگان گفت: این پیاده روی از آن جهت مهم است که اجتماعات دینی سرتاسر جهان با هم غریبه تصور می شوند و تمرکز بر روی تقسیم و تفرقه است. اما ما اینجا روابط میان ادیانی مستحکمی داریم و این پیاده روی به مردم کمک می کند این رابطه را ببیند و درک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha