پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار حوزویان با حجت الاسلام علیدادی امام جمعه جدید کرمان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی، امام جمعه کرمان در طی پیامی، فرا رسیدن هفته قوه قضاییه را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی، امام جمعه شهر کرمان در طی پیامی، فرا رسیدن هفته قوه قضاییه را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ (حدید/25)

هفته نخست تیرماه هفته قوه قضاییه نام گرفته است. قوهای رکین در مجموعه اداری کشور با رسالت خطیر مبارزه با فساد و مبارزه با مظالم و ستمگریها که هر روز که از حیات پربار نظام جمهوری اسلامی میگذرد، بیشتر مورد حمله و تهاجم ضد انقلاب داخلی و دشمنان معارض خارجی قرار میگیرد.

اهمیت و جایگاه این قوه در کارآمدی و اعتباربخشی به سیستم حکمرانی دینی بر کسی پوشیده نیست. کار قضا از جمله وظایف اساسی انبیا بوده است که پس از ختم نبوت و در دوران غیبت امام معصوم به فقها سپرده شده است. در سال‌های اخیر و با گسترش رسانه‌های رسمی و شبکههای اجتماعی کار قضاوت و جلب رضایت مردم با دشواری مضاعفی روبرو شده است، این دشواری نباید مانع انقلابی گری دستگاه قضایی یعنی اجرای عادلانه، خردمندانه، دقیق و در عین حال دلسوزانه شود و در کار آن ایجاد خلل کند.

این هفته را به همه ضابطین دستگاه قضایی، قضات شریف و متدین استان همچنین کارمندان خدوم آن تبریک عرض میکنم و از خداوند متعال ارتقای روزافزون قوه قضاییه و به ویژه توفیق در کاهش زمان دادرسیها را خواستارم.

حسن علیدادی سلیمانی

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha