شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه با اشاره به تجاوز ائتلاف سعودی به یمن گفتند: هجوم به استان الحدیده که به فرماندهی امارات و با حمایت ائتلاف سعودی و پشتیبانی غرب انجام می گیرد در تحقق اهداف آنان ناموفق شد و این در نتیجه پایداری ملت یمن و شجاعت آنان در برابر متجاوزان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به تجاوز ائتلاف سعودی به یمن گفتند: هجوم به استان الحدیده که به فرماندهی امارات و با حمایت ائتلاف سعودی و پشتیبانی غرب انجام می گیرد در تحقق اهداف آنان ناموفق شد و این در نتیجه پایداری ملت یمن و شجاعت آنان در ایستادگی در برابر متجاوزان است.

سید فضل الله: وقت آن رسیده است که جنگ یمن متوقف شود

حجت الاسلام سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت که در مسجد امامین حسنین(علیهما السلام) ایراد شد، گفت: عقب نشینی آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل برای حمایت از رژیم صهیونیستی انجام گرفت و ما معتقدیم که این موضع گیری آمریکا برای تشویق رژیم صهیونیستی به استمرار تجاوز علیه حقوق بشر بود.

وی افزود: این اقدام آمریکا نشان دهنده عدم راستی شعار های حقوق بشری است که آمریکا مدعی پایبندی به آن است.

حجت الاسلام فضل الله در خصوص یمن گفت: تجاوز به این ملت ادامه پیدا می کند و مردم و زیر ساخت های این کشور در جنگی هدف قرار می گیرد که به وضوح مشخص است که هیچ راه حلی ارائه نخواهد داد و هرگز اهداف متجاوزان را در برابر اراده ملتی که از کرامت و عزت خود دست بر نمی دارند، تحقق نخواهد بخشید.

وی ادامه داد: وقت آن رسیده است که این جنگ متوقف شود و تمام راه حل ها در نظر گرفته شود تا کرامت را برای آنان به ارمغان آورد و حق آزادی در تصمیم گیری و تعیین سرنوشت به آنان بدهد.

شیخ خطیب: تجاوز رژیم صهیونیستی به بسیج مردمی عراق و ارتش سوریه محکوم است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه لبنان گفت: باید زمینه برای بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان فراهم شود و دولت سوریه و لبنان در این خصوص هماهنگی و همکاری داشته باشند تا بازگشت آوارگان به آسانی انجام گیرد.

شیخ خطیب از ارتش و نیرو های امنیتی لبنان خواست که به مسئولیت خود در تأمین امنیت و استقرار منطقه بعلبک عمل کند و منطقه بقاع را رها نکند تا گرفتار آشوب شود، همچنان که منطقه جنوب را پیش تر رها کرد و از سوی اسرائیل اشغال شد و این اشغالگری تا بیروت رسید و امام موسی صدر هم در این خصوص بار ها هشدار داد و توصیه به توجه به منطقه جنوب کرد.

وی تجاوز رژیم صهیونیستی به نیرو های بسیج مردمی عراق و نیرو های ارتش سوریه و تجاوز مستمر به ملت فلسطین را محکوم کرد و گفت: اسرائیل منبع شرّ و تجاوز در منطقه است و این رژیم مهد تروریسم است که ملت ها و کشور های عربی و اسلامی را هدف قرار می دهد و تمامی عرف ها، قوانین بین المللی و ارزش های انسانی را زیر پا می گذارد.

شیخ دعموش: با پایداری ملت یمن، هجوم به الحدیده شکست خورد

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: تجاوز آمریکایی اسرائیلی سعودی به ملت های مظلوم منطقه از غزه تا یمن مستمر است و اسرائیل هر چقدر تجاوزات خود به غزه و ملت فلسطین گسترش دهد، نخواهد توانست این ملت را تسلیم کند یا آنچه "قرارداد قرن" نامیده می شود را تحمیل کند یا معادله ای را که مقاومت در مقابله با اشغالگران ترسیم کرده برهم بزند.

وی افزود: مقاومت با تمام جناح های خود در مقابل تجاوز پی در پی اسرائیل ساکت نخواهد نشست و بر پاسخ به هرگونه تجاوز به غزه مصمم است.

شیخ دعموش اشاره کرد: تجاوز به یمن علی رغم وحشی گری متجاوزین و افزایش حملات اخیر علیه ساحلی غربی و الحدیده بار دیگر در تحقق اهداف خود با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: هجوم به استان الحدیده که به فرماندهی امارات و با حمایت ائتلاف سعودی و پشتیبانی غرب انجام می گیرد در تحقق اهداف آنان ناموفق شد و این در نتیجه پایداری ملت یمن و شجاعت آنان در ایستادگی در برابر متجاوزان است.

شیخ حبلی: آزادگان جهان نسبت به تجاوز به یمن اقدام کنند

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه نسبت به تلاش های آمریکا برای اجرای قرار داد موسوم به "قرارداد قرن" با هماهنگی و حمایت سازمان های عربی خائن هشدار داد و گفت: این سازمان های عربی با پروژه های آمریکایی اسرائیلی در فلسطین و منطقه همکاری می کنند.

شیخ حبلی اشاره کرد: پروژه آمریکایی، اسرائیلی، عربی بعد از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تلاش می کند که به بهانه کمک های انسانی کرانه باختری اشغالی را از نوار غزه جدا کند و هدفش برپایی آنچه حکومت فلسطینی در غزه نامیده می شود، است.

وی با بیان اینکه آنان این کار را از طریق برپایی پروژه ها و سرمایه گذاری با هم پیمانان عرب خود انجام می دهند، تاکید کرد: خون ملت فلسطین و جانفشانی های آنان تا باز پس گیری کامل سرزمین فلسطین از دریا تا رودخانه ادامه دارد.

شیخ حبلی از سوی دیگر آزادگان و انسان های شریف جهان را به بیداری وجدان و اقدام در برابر تجاوز های زمینی و هوایی علیه ملت یمن تحت عنوان "ائتلاف بین المللی" دعوت کرد.

وی افزود: این حملات استان الحدیده را هدف قرار داده و زندگی صد ها هزار نفر از یمنی ها، به ویژه کودکان را تهدید می کند و این با توجه به هشدار هایی است که هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در یمن داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha