پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: امروز استکبار جهانی با به راه اندازی دسیسه ها و هجمه های متعدد در بلاد اسلامی به دنبال استعمار و استثمار دول و ملت های اسلامی می باشند و تنها راه رسیدن به نصرت ، وحدت و انسجام میان ملت های مسلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت  آیت الله ناصر مکارم شیرازی  امروز در دیدار جمعی از نخبگان علمی و روسای دانشگاه های سوریه که به ایران سفر کرده اند، اظهار داشتند: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام است.

معظم له افزودند: اتحاد و انسجام امروز مهمترین و از ضروریت های نظام اسلامی است و آیات و روایات متعددی در این خصوص در قرآن کریم ذکر شده به گونه ای که راه نجات و نصرت اسلام را در وحدت و اتحاد تاکید کرده است.

این مرجع تقلید جهان با ابراز خرسندی از ملاقات با نخبگان علمی کشور دوست و برادر سوریه، بیان داشتند: امروز دشمنان اسلام به واسطه همین غفلت هایی که در خصوص عدم اتحاد در برخی کشور های اسلامی وجود دارد، نفوذ کرده و به دنبال استعمار آن هستند، امروز موفقیت ها و پیروزی هایی که در سوریه شاهد هستیم ماحصل همین اتحاد، وحدت و انسجام است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: مطلب دیگری که در قرآن کریم به آن سفارش و تاکید شده، مسئله جهاد و اخلاص در ابعاد مختلف می باشد، جهاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نظامی مورد سفارش قرآن کریم واقع شده است که اگر با اخلاص و عمل همراه گردد، نصرت را به ارمغان خواهد آورد.

معظم له افزودند: از آیات قرآن دریافت می شود که شکی نیست که نصرت در سایه اتحاد و انسجام مسلمین رقم خواهد خورد و اگر غیر از این باشد، دولت های اجنبی بر مسلمانان مسلط خواهند شد.

 

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha