جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجید یزدی

حوزه/ معاون فرهنگی دادگستری استان قم بر نقش گسترده روحانیون و مبلغان در تلطیف اجتماعی و پیشگیری از جرایم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»حجتالاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی امروز، در جمع خبرنگاران قم  و به مناسبت هفته قوه قضائیه که در دادگستری استان برگزار شد، گفت: امام راحل لفظ  امت را در وصف شهید بهشتی به کار بردند؛ قرآن کریم نیز در خصوص حضرت ابراهیم(ع) از همین لفظ استفاده کرده است؛ این مساله نیز از این جهت مطرح شده  که حضرت ابراهیم عبودیت خداوند را بر هرچیزی ترجیح دادند.

وی افزود: مسئولین در هر بخشی نیز اگر عبودیت خداوند را مدنظر داشته باشند؛ قطعا همه کارها برای رضای خدا خواهد بود و همه مشکلات در همه بخش ها حل خواهد شد؛ خداوند به همه انسان ها امر کرده است که کیفیت عمر خود را افزایش دهند زیرا اگر انسان با کیفیت عمر کند دیگر طول عمر او مهم نخواهد بود.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم بیان کرد: امسال برنامه گسترده در حوزه فرهنگی از سوی دادگستری به دستگاه های استانی ابلاغ شد و خوشبختانه استان قم نیز با اجرای موفق برنامه های فرهنگی توانسته است رتبه خوبی در این عرصه بدست بیاورد.

وی افزود: خوشبختانه طرح های بسیاری خوبی در زمینه مقابله و پیشگیری از وقوع جرم در استان انجام می شود که در این زمینه از توان بخش های مختلف کمک گرفته شده است؛ پیشگیری یک ضرورت عقلی است و از دیگر سوی قرآن و روایات نیز ما را به پیشگیری از وقوع جرم دعوت می کنند و خداوند نماز و صبر و... را از مصادیق پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم معرفی می کند.

 معاون فرهنگی دادگستری استان قم تصریح کرد: جرم به دلیل اینکه قطعا سرایت خواهد کرد باید پیشگیری شود؛ همچنین با توجه به دستورات و امر ولایی رهبر انقلاب در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی این دستگاه مکلف شده است که به شکل همه جانبه در این عرصه ورود کند.

حجتالاسلام والمسلمین یزدی بیان کرد: در زمینه پیشگیری از گناه، جرایم، تخلفات، و آسیب های اجتماعی ۲۵ کارگروه در این مرکز فعال شده اند؛ از نظر فرهنگی ۲۵ برنامه نیز در این زمینه طراح ریزی و اجرا می شود  که از جمله آنها می توان به اردوی راهیان نور و... اشاره کرد.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم گفت: ظرفیت های مردمی در دستگاه قضایی به خوبی مورد ارزیابی و استفاده قرار گرفته است که از جمله آنها می توان به مشارکت روحانیون و مبلغان و ائمه جماعات و روحانیون طرح هجرت و... اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در زمینه مسجد محوری تا کنون فعالیت های خوبی انجام شده است که ائمه جماعات مشارکت بیشتری در زمینه تلطیف محیط اجتماعی محلات داشته باشند؛ در زمینه توسعه فرهنگ امر به معروف در میان گروه های مختلف مردمی و اصناف و ... نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

معاون دادگستری استان قم بیان کرد: سامانه سجام، یک سامانه کاملا مردمی است که مردم می توانند تمام اطلاعات خود در خصوص تخلفات و محل های تجمع مجرمان و تخلفات در سیستم دولتی و قضایی را اطلاع دهند و در پاکسازی سیستم اداری و ... کوشا باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha