جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام هراتیان

حوزه/ حجت الاسلام هراتیان گفت: هدف طلبگی در یک جمله، سربازی امام زمان (عج) است یعنی طلبه اگر تصمیم دیگری دارد باید ببیند در این مسیر هست یا نه .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی«اهداف طلبگی» با سخنرانی حجت الاسلام امیر حسین هراتیان و با حضور طلاب، کادر در مدرسه علمیه خواهران حضرت حکیمه سپاهانشهر برگزار شد.

حجت الاسلام هراتیان گفت: طلبگی مسیری است که اگر هدفی در آن نباشد، به جایی نمی رسد؛ حتی اگر به سطوح بالا برسد، آنچه که طلبه را موفق می کند داشتن هدف مشخص است.

وی افزود: هدف طلبگی در یک جمله، سربازی امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) است یعنی اگر طلبه تصمیم دیگری دارد، باید ببیند در این مسیر هست یا نه.

حجت الاسلام هراتیان در ادامه تصریح کرد: در حوزه سرباز تربیت می شود نه دانش پژوه، دانش پژوهی وسیله ای است برای این که سرباز خوبی باشیم.

وی در پایان گفت: در قرآن آمده وظیفه همه­ ما پیروی از خدا، پیامبر و اولی الامر است و سربازی امام زمان(عج) علاوه بر پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) وظیفه دفاع و پاسداری از معارف قرآن را نیز دارد که این وظیفه شامل خود، خانواده و جامعه می شود. طلبه باید هم خودش، هم خانواده و هم جامعه را در راه تربیت اسلامی پیش ببرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha