جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس عربیان مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر ضرورت تحول و به روز شدن حوزه های علمیه، گفت: امروز دنیا در بحث علوم مختلف به سرعت در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و نباید اجازه ندهیم که از این قافله جا بمانیم.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، با اشاره به این که حوزه ها و مدارس علمیه نیازمند مجهز شدن به علوم روز هستند، اظهار داشت: امروز دنیا در بحث علوم مختلف به سرعت در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و نباید اجازه ندهیم که از این قافله جا بمانیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: حوزه ها و مدارس علمیه از این مقوله مستثنی نیستند، لذا این مراکز که به نوعی مرکز اصلی مباحث دینی و مذهبی کشور محسوب می شوند، باید در مباحثی همانند پژوهش، تحقیق و... منفعل نباشند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: در بحث پژوهش حوزه های علمیه و طلاب می توانند در حل بسیاری از معضلات حال حاضر اجتماع دخیل باشند و به عنوان یک پتانسیل عظیم در این بخش فعالیت داشته باشند.

این استاد حوزوی با اشاره به این که باید مقوله پژوهش در حوزه ها و مدارس دینی جدی تر گرفته شود، گفت: بحث پژوهش در هر مرکز علمی و تحقیقاتی از پایه اساسی و اصلی محسوب می شود، لذا باید حوزه های علمیه طلاب را در بحث پژوهش تشویق نمایند.

مدیر حوزه علمیه کردستان با تاکید بر این که در مدارس علمیه سطح این استان پایه های عملی پژوهش نهاده شده است، گفت: اگر به دنبال یافتن علل ناهنجاری و یا مشکلی در اجتماع هستیم، ابتدا باید روی آن مسئله پژوهش انجام بگیرد، سپس خروجی هایی که از مقوله پژوهش به دست می آید راهکارهای عملی رفع آن ناهنجاری فرهنگی، اجتماعی و... تعریف و عملیاتی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان عنوان کرد: خوشبختانه طلاب در استان کردستان در مقوله پژوهش وارد فاز جدیدی شده اند و این مسئله نسبت به ادوار گذشته جدی تر دیده می شود و ضمنا پژوهش از حالت مقطعی خارج شده و به یکی از اصول در مدارس علمیه این خطه درآمده است.

وی در پایان به دایر شدن کلاس های زبان در برخی از مدارس علمیه در استان کرستان اشاره کرد و گفت: برای اینکه مبلغان دینی در حوزه تبلیغ موفق و به روز باشند، برخی از مدارس این استان همانند مدرسه علمیه بیجار برای طلاب اقدام به برگزاری کلاس آموزش زبانی انگلیسی کرده است که به نظر بنده این حرکت می تواند توانایی طلاب و مبلغین را بالا ببرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha