جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) محیط‌زیست را امانتی الهی دانست و خاطرنشان کرد: فردی که محیط‌ زیست را در معرض نابودی قرار می‌دهد، مفسد است و باید با آن به‌اندازه فسادش برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قم، با اشاره به اهمیت محیط‌ زیست در جامعه، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل و موضوعات جهان به‌ویژه بعد از مسئله پیشرفت تکنولوژی، به خطر افتادن محیط‌ زیست است به همین دلیل برای آن تشکیلاتی را به وجود آوردند.

وی بابیان اینکه اکنون محیط‌زیست به لحاظ وجود سودجوها از هر حیث مورد تهدید قرار گرفته، افزود: وجود افراد سودجو در این زمینه به‌طوری گسترده شده که اگرچه زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند، اما گوش شنوایی وجود ندارد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) به راه‌حل‌های جلوگیری از آسیب‌های محیط‌زیست اشاره و عنوان کرد: هر فردی می‌تواند در محیط زندگی خود در حفظ محیط‌زیست تلاش کند چراکه مردم ما فهیم، دلسوز و آینده‌نگر هستند.

وی ادامه داد: اگر هر فردی در محدوده زندگی خود نکات پیرامون حفظ محیط‌زیست را رعایت کند قطعاً در به تحقق رسیدن اهداف در این زمینه نقش مهمی خواهد داشت، هر زمان یک ملت توانست نقشه راهی در زمینه‌های مختلف را پیدا کند و موفق شود، قطعاً الگوی دیگر کشورها قرار خواهد گرفت همان‌طور که انقلاب اسلامی ما الگوی دیگر کشورها شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: باید بتوانیم این فرهنگ را به مردم منتقل کنیم که آسیب به محیط‌ زیست بازتاب منفی دارد، اگر این فرهنگ منتقل شود قطعاً در حفظ محیط‌ زیست تأثیرگذار خواهد بود.

وی محیط‌زیست را یک امانت الهی دانست و خاطرنشان کرد: خداوند اجازه استفاده از امانت خود را به ما داده است، بنابراین باید برای حفظ آن تلاش کنیم تا نسل‌های آینده بتوانند از آن استفاده کنند.

امام‌جمعه قم به توسعه فضای سبز اشاره و ابراز کرد: باید سعی کنید بر توسعه فضای سبز و گیاهان بیفزاید.

وی عنوان کرد: فردی که محیط‌ زیست را در معرض نابودی قرار می‌دهد، مفسد است و باید با آن به‌اندازه فسادش برخورد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: مردم باید بدانند که این رسالت، مخصوص یک دستگاه اداری و دولتی نیست، بلکه از اموری است که مردم باید در آن دخالت کنند، اگر محیط‌ زیست با پشتوانه مردمی وارد عمل شود، می‌توانیم در این عرصه موفق عمل کنیم.

انتهای پیام// ۱۵ / ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha