شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محمدرضا مدرسی یزدی

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مسائل سیاسی باید با ظرافت در حوزه های علمیه بیان شود، گفت: سیاست در حوزه های علمیه نباید مقطعی باشد و لازم است جایگاه ولایت فقیه با ادلّه برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان، در دیدار مدیر و کارمندان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر و کارمندان حوزه خواهران استان، گفت: بحمدلله خداوند متعال به برکت انقلاب، توفیق عظیمی در ابعاد مختلف دینی، فرهنگی، اخلاقی، نظامی، سیاسی، و ... به ملت عطا کرد و باید خداوند را بر این نعمت شاکر باشیم.

وی ادامه داد: در زمان های گذشته، فرصت برای خواهران تعلیم و تعلّم محدود بود و اکنون در میان خواهران طلبه، افراد فهیم، دانشمند و خطیب هستند که می توانند قدم های زیادی در اعتلای فرهنگ دینی در بین جامعه بانوان بردارند .

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با اشاره به پیشرفت مراکز علمی ایران، به ویژه حوزه های علمیه، افزود: دشمن ساکت ننشسته است و با مشاهده این پیشرفت ها، بر توطئه ها و فتنه های خود می افزاید و این امر، مسئولیت افرادی که بر این مسائل آگاه هستند را سنگین تر می کند، لذا باید با هوشیاری و آگاهی عمل کرد؛  «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللّوابس». باید اسلام را به خوبی فهمید و آیات و روایات را بر اساس روش و منطق خودش بررسی کرد .

وی با اشاره به نقشه های دشمن برای تضعیف اعتقادات مردم، تصریح کرد: دشمن با حمله های نظامی و اقتصادی، آنچنان که می خواسته است، نتوانسته به اهداف خود برسد، لذا اکنون در فکر تغییر اعتقادات مردم است و می خواهد اسلام بدلی را که مطابق واقع نیست، بر افکار مردم تحمیل کند. آنها می خواهند کسی مسلمان حقیقی نباشد، حالا داعشی، وهابی، کمونیست یا هرگرایش دیگری داشته باشد، از نظر آن ها خطری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی یزدی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم با این دشمنی ها مقابله کنیم باید حوزه  های علمیه با تمام ظرفیت، فعالیت و روز به روز گسترش پیدا کنند. امروز با شنیدن گزارش پیشرفت حوزه علمیه خواهران، امید انسان مضاعف می شود.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه به کارمندان خواهر توصیه کرد: سلامت و زندگانی شخصی خود را فراموش نکنید همان گونه که در روایت آمده است «إِنَّ هذَا الدِّينَ مَتيِنٌ، فَأَوْغِلُوا فِيهِ بِرِفْقٍ، وَ لاَ تُكَرِّهُوا عِبَادَةَاللهِ إِلَى عِبَادِاللهِ، فَتَكُونُوا كَالرَّاكِبِ الْمُنْبَتِّ الَّذِي لاَ سَفَرآ قَطَعَ وَلاَ ظَهْرًا أَبْقى»، این دین متین است و در دین با رفق و مدارا فرو برو ،کسی که بخواهد با سرعت به مقصد برسد نه حیوانی (مرکبی) برای خود باقی می گذارد و نه راهی می پیماید، پس  باید به زندگانی خود رسید و حقوق همسر و فرزندان خود را رعایت کرد.

وی تاکید کرد: در حوزه علمیه خواهران، به اجرای طرح  های معمولی و عادی اکتفا نکنید و در نحوه آموزش و پژوهش نوآوری داشته و نسبت به کار جمعی و گروهی غافل نباشید؛ به ویژه در زمینه کار پژوهشی، گرچه کار پژوهشی فردی خوب و مفید است، اما فرد باید بسیار توانمند باشد و از آن جا که نباید کار متوقف شود و امکانات کارهای گروهی افزایش پیدا کرده، طلاب می توانند با برنامه ریزی منظم، همکاری خوبی با هم داشته باشند و کارهای علمی گروهی از مصادیق حقیقی «تعاونوا علی البرّ و التقوی» است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مسائل سیاسی باید با ظرافت در حوزه های علمیه بیان شود، افزود: سیاست در حوزه های علمیه نباید مقطعی باشد و لازم است احکام دینی و اخلاق اسلامی به عموم مردم و با زبان مردم انتقال داده شود و مسائل سیاسی و به ویژه ولایت فقیه با ادلّه برای مردم بیان شود

                             

حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز در این دیدار، به بیان فلسفه برگزاری این دیدار در دو  محور اطلاع رسانی پیرامون عملکرد حوزه علمیه خواهران استان در همه ابعاد آن و بهره مندی از ارشادات، مواعظ و نقطه نظرات بزرگان پرداخت.

وی، همچنین گزارشی از فعالیت معاونت های مختلف مدیریت حوزه علمیه خواهران در بخش های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تبلیغی در سال 1396 و نیز آمار پذیرش سال جدید ارائه داد  .

 انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha