پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

حوزه/ مراسم گرامیداشت رحلت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء(ع) با حضور مردم ولایتمدار، پنج شنبه ۷ تیرماه، در شهر ری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم گرامیداشت رحلت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء(ع)، همچون سال‌ های گذشته با حضور مردم ولایتمدار و متدیّن شهرستان ری و ارادتمندان و شیفتگان حضرت سیدالکریم علیه السلام از سراسر کشور، در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.

این مراسم معنوی در شب رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مصادف با پنج شنبه 7 تیرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء، با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاری ممتاز محمد حسن موحدی آغاز و در ادامه زیارتنامه حضرت عبدالعظیم(ع) توسط حاج محمدرضا غلامرضازاده قرائت و آقای قاسم نعمتی به ذکر اشعار می پردازد.

همچنین در این مراسم ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حاج احمد واعظی به مرثیه سرائی خواهد پرداخت و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد پایان بخش مراسم خواهد بود.

این مراسم به طور مستقیم از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به نشانی www.abdulazim.com پخش خواهد شد.

تعویض پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

همچنین همزمان با فرارسیدن ایام گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام مراسم تعویض پرچم گنبد بارگاه نورانی آن حضرت، برگزار می شود.

این مراسم باشکوه پنج شنبه 7 تیرماه از ساعت 19:30 در صحن اصلی با تلاوت آیات کلام الله مجید آغاز و در ادامه با آئین جمع خوانی خادمین آستان مقدس و مرثیه سرائی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، پرچم گنبد مطهر حضرت سیدالکریم علیه السلام تعویض خواهد شد.

در این مراسم پرچم حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به نشانه ایام گرامیداشت وفات آن حضرت تعویض شده و پرچم مشکی بر گنبد بارگاه منور حضرت برافراشته می  شود.

روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام گرامیداشت وفات حضرت سیدالکریم علیه السلام، از کلیه زائران و ارادتمندان به خاندان عترت علیهم السلام دعوت می نماید در این مراسم باشکوه حضور یابند.

گفتنی است، حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، نواده پاک امام حسن مجتبی علیه السلام و از راویان حدیث و از جمله دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم علیهم السلام را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.

سخنان ائمه علیهم السلام در مورد این شخصیت والا، محبوب و معتمد نزد اهل بیت علیهم السلام، نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی آن محدّث والامقام دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی علیه السلام زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء علیه السلام در کربلا دانسته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha