جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صانعی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه: حرکت در جهت تشکیل خانواده های مهدوی و تبدیل خانه ها به کانون تربیت محبّان اهل بیت علیهم السلام در برابر هجوم همه جانبه فرهنگی دشمن أمری لازم و بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، دوره «خانواده مهدوی» ویژه مبلغان و با سخنرانی حجت الاسلام مرتضی صانعی، کارشناس بنیاد مهدویت استان اصفهان، در مدرسه علمیه خواهران زهرائیه نجف اباد برگزار شد.

حجت الاسلام صانعی با اشاره به فرهنگ دینی؛ خانه و خانواده را هسته مرکزی اجتماع و مهمترین پایگاه تربیت و از مهمترین نهادهای انسان سازی برشمرد و گفت: نقش خانه و خانواده در صالح سازی، سالم سازی، مصلح پروری و نشر فضیلت ها نقشی انحصاری و بی بدیل است.

وی، حرکت در جهت تشکیل خانواده های مهدوی و تبدیل خانه ها به کانون تربیت محبّان اهل بیت علیهم السلام در برابر هجوم همه جانبه فرهنگی دشمن را أمری لازم و بسیار مهم دانست و افزود: برای تحقق بخشیدن به این هدف بزرگ سه گام اساسیِ خدامحوری، امام محوری و اخلاق محوری را باید دنبال کرد.

حجت الاسلام صانعی در ادامه با توضیح این سه گام به مبحث خانه، اهمیت و کارکردهای آن پرداخت و ابراز داشت: اهمیت ویژه خانه سبب شده تا دین برای ساختن خانه، ورود به آن، حضور در آن و خروج از آن قوانین و آداب خاصی را تنظیم کند، همان طور که برای خانه های خداوند در زمین(مسجد)، احکام ویژه ای وضع شده است.

وی در پایان به توصیف خانواده مهدوی پرداخت و گفت: منظور از خانواده مهدوی، خانواده ای است که روابط اعضاء بر أساس اندیشه دینی و ولایت محوری تنظیم شده باشد؛ خانواده ای توحیدی و ولایتی است و بالاخره خانواده ای است که تلاش می شود در محیطی کوچک، روابط بر اساس ضوابط دینی همچون عدالات، تقوی و ... تنظیم گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha