شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در جمع مبلغان طرح هجرت و مدارس امین، گفت: شاخصه بارز قرآنی عالم، خشیت الهی است، چرا که اگر عالم در پیشگاه ذات الهی خشیت داشته باشد، می‌تواند مبلغ دین و رسالت‌های انبیاء باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشست سالانه مبلغان طرح هجرت و مدارس امین که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، به تبیین شاخصه‌های شناخت عقل حقیقی پرداخت و بیان کرد: اگر موانع بر سر راه عقل انسان قرار نگیرد، مجذوب دین می‌شود و درک صحیحی از دین پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: حیله و نیرنگ،  عقل به حساب نمی‌آید بلکه عقل را به فساد می‌کشاند، اما اگر عقل واقعی در انسان وجود داشته باشد، انسان را به عبادت و بندگی سوق می‌دهد و شوق بندگی را در انسان بیدار می‌کند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین به اهمیت علم در نگاه دینی اشاره کرد و افزود: قرآن در خصوص علما می‌فرماید آنها خشیت الهی دارند؛ یعنی اگر کسی صاحب علم زیاد باشد، اما در پیشگاه عظمت الهی خشیت نداشته باشد، قرآن نام عالم را بر او نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند عالمان ربانی و کسانی که علاقه‌مند هستند در جایگاه عالم ربانی قرار گیرند، مورد تأیید نظام دینی قرار دارند. حضرت کسانی که در این زمره قرار نمی‌گیرند را «هَمَجٌ الرَعَاع» نامیده است؛ یعنی کسانی که راه را نمی‌دانند و از رهروان راه نیز سؤال نمی‌کنند و دنبال هر نسیمی به حرکت در می‌آیند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در خصوص کسانی که عالم نیستند، اما خود را عالم می‌پندارند، ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) در خصوص عالم نمایان فرمودند آنها نیز کار می‌کنند و تأثیرگذاری دارند؛ اما با ریسمان‌های فریب، نیرنگ و سخنان دروغ شبکه‌هایی را ایجاد می‌کنند تا مردم را به دام بیندازند و آنها را به انحراف بکشانند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این خصوص ادامه داد: حضرت می‌فرمایند صورت عالم نمایان صورت انسان است، اما قلبشان قلب حیوانات است و آنها مرده‌های زنده نما هستند و توان بیداری و آگاهی بخشی جامعه را ندارند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: اگر می‌خواهیم از منابعی استفاده کنیم که مورد تأیید خداوند قرار بگیرد، باید بویی از زندگی، حیات و معنویت داشته باشند و بتوانند دل های ما را آباد و نورانی کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha