پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
الازهر

حوزه/ الازهر مصر با صدور بیانیه ای ترور حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد جعفر توکلی مسئول دفتر آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دیده بان الازهر ترور حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد جعفر توکلی مسئول دفتر آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در افغانستان را محکوم کرد.

الازهر تاکید کرد: هدف قرار دادن علما با هر مذهب و دینی که باشند، اقدامی غیر قابل توجیه و مخالف با تمامی ارزش ها و اصول اسلامی و انسانی است.

دیده بان الازهر اشاره کرد: ما اظهارات سخنگوی حاکم ولایت هرات را مبنی بر ترور یکی از علمای دینی شیعه به دست تروریست های ناشناس و واکنش های گسترده ای که بین اهالی آنجا به وجود آمد، پیگیری کردیم و متوجه شدیم این عالم دینی شیعه بعد از نماز مغرب و عشا در راه بازگشت به خانه، توسط افراد ناشناس ترور شده است.

همچنین رئیس جمهور افغانستان با صدور بیانیه ای ترور حجت الاسلام شهید توکلی در اقدامی تروریستی را محکوم کرده و شیخ توکلی را یکی از علمای بارز افغانستان دانست که در گسترش تعالیم اسلامی و مسائل دینی تلاش بسیاری کرده است.

رئیس جمهور افغانستان دستور داده که مسئولین امنیتی در این خصوص تحقیق کرده و مرتکبین این جنایت را بازداشت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha