جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرزند خمینی شهید عارف الحسینی

حوزه/ مانند سال‌های گذشته مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت «شهید عارف الحسینی» معروف به فرزند خمینی، رهبر شیعیان پاکستان از طرف مجلس وحدت مسلمین پاکستان در پایتخت پاکستان برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نشست بررسی مقدمات مراسم سالگرد شهادت «فرزند خمینی شهید عارف الحسینی» رهبر شیعیان پاکستان به ریاست نثار فیضی مسئول مراسم سالگرد شهید حسینی در دفتر مجلس وحدت مسلمین پاکستان برگزار شد.

مجلس وحدت مسلمین در این نشست اعلام کرد مانند سال‌های قبل امسال هم بزرگداشت سالگرد شهادت «فرزند خمینی شهید عارف الحسینی» رهبر شیعیان پاکستان در 15 مرداد در پایتخت پاکستان برگزارخواهد شد و از سراسر کشور هزاران نفر در آن شرکت خواهند کرد.

گفتنی است «شهید عارف حسین حسینی» از شاگردان امام خمینی«ره» بود که نقشی بسیار پررنگی در گسترش انقلاب در پاکستان داشت.

این روحانی مبارز و مخلص تلاش فراوانی برای ایجاد وحدت میان شیعه وسنی در پاکستان داشت و همواره علیه ظلم ایستادگی می‌کرد.

شهید عارف حسینی حسینی در سحرگاه روز 14 مرداد سال 1367 هجری خورشیدی به دست مزدوران سپاه صحابه به شهادت رسید و آیت‌الله جنتی به نمایندگی از امام خمینی(ره) بر پیکر مطهر این شهید نماز خواند.

قسمت‌هایی از پیام امام خمینی ره به مناسبت شهادت عارف حسینی:

اینجانب فرزند عزیزی را از دست داده ام

پیام‌ها و تلگرافات تبریک و تسلیت شما در رابطه با شهادت جناب حجت الاسلام آقای سیدعارف حسین الحسینی این یار وفادار اسلام و مدافع محرومان و مستضعفان و این فرزند راستین سید و سالار شهیدان، حضرت ابی عبدالله الحسین علیه‌السلام  واصل گردید. دردآشنایان جوامع اسلامی، همانان که با محرومان و پابرهنگان میثاق خون بسته‌اند، باید توجه کنند که در آغاز راه مبارزه‌اند و برای شکستن سدهای استعمار و استثمار و رسیدن به اسلام ناب محمدی راه طولانی در پیش دارند. و برای امثال علامه عارف حسین حسینی بشارتی بالاتر از این نبوده است که از محراب عبادت حقْ عروج خونین «ارجِعِی الی رَبِّکِ» را نظاره کند، و جرعه وصل یار را از شهد شهادت بیاشامد، و شاهد وصول هزاران تشنه عدالت به سرچشمه نور گردد. ملت شریف و مسلمان پاکستان، که بحق ملتی انقلابی و وفادار به ارزش‌های اسلامی بوده‌اند و با ما رابطه دیرینه گرم انقلابی، عقیدتی و فرهنگی دارند، باید تفکر این شخصیت شهید را زنده نگه دارند، و نگذارند شیطان زادگان جلوی رشد اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم  را بگیرند.اینجانب فرزند عزیزی را از دست داده ام. خداوند تعالی به همه ما توفیق تحمل مصائب و توان ادامه راه پر فروغ شهیدان را بیشتر از پیش کرامت فرماید؛ و توطئه و مکر ستمگران را به خودشان برگرداند؛ و ملت پرکرامت اسلام را در مسیر جهاد و شهادت ثابت قدم نگه دارد.

صحیفه امام ج۲۱، ص۱۱۹ و ۱۲۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha