سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی نوروزی

​حوزه/ حجت الاسلام نوروزی گفت: از تعداد ۲ هزار ۹۶ مورد وقف در استان کردستان ، حدود ۹۰۰ موقوفه از این تعداد درآمدزا هستند.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، با اشاره به اهمیت وقف در دین اسلام، اظهار داشت: سنت حسنه وقف در راس تمام نیکی ها و ثواب هاست و باید وقف را معامله ای پرسود با خداوند دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: یکی از ویژگی های وقف این است که بعد از فوت و درگذشت واقف، چون این سنت حسنه جزو اعمال ماتاخر می باشد و بازهم ثواب آن به واقف می رسد که این نعمت و فرصتی بزرگ از سوی خداوند متعال است.

این مقام مسئول با اشاره به این که در قرآن کریم آیات بسیاری درباره وقف داریم، افزود: سنت وقف به علت عام المنفعه بودنش و نیز سودی که به جامعه اسلامی می رساند، به شدت مورد تاکید اسلام، رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) بوده است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: امسال به همت خیرین 12 مورد وقف جدید در سطح استان کردستان داشتیم که 2 مورد آن در ماه مبارک رمضان وقف شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر در استان بیش از 2 هزار و 96 موقوفه داریم که بیشترین موارد آن در سنندج می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به این که در شهرستان سقز 4 موقوفه داریم، اظهار داشت: در شهرستان مریوان نیز 2 مورد موقوفه وجود دارد که درآمد یکی از این موقوفه ها هزینه کمک به خانواده های نیازمند می شود و موقوفه دیگر نیز وقف مسجد است.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: از تعداد 2 هزار 96 مورد وقف در استان کردستان، حدود 900 موقوفه از این تعداد، درآمدزا هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha