پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کاروان شادی به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: ما باید زمینه و بستر مناسب برای نشاط و شادی مشروع مردم و نسل جوان را در جامعه فراهم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین کریم خان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به خوشحالی گسترده مردم و جوانان بعد از بازی های خوب و درخشان تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی روسیه اظهار داشت: یکی از نیازهای جدی هر جامعه ای توجه به مقوله شادی و نشاط اجتماعی است که خوشبختانه این شب ها و روزها به بهانه ورزش فوتبال در کشور ما زمینه آن مهیا شده است.

وی افزود: به لحاظ روان شناسی اجتماعی ، انسان ها نیاز دارند که احساساتشان اعم از شادی یا غم را بروز دهند به خصوص شادی و نشاط که عامل محرکی برای رشد اجتماع نیز به شمار می

عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم همچنین گفت: ما باید زمینه شادی و نشاط مردم و نسل جوان را فراهم کنیم و نباید این طور باشد که به شادی جوان ها حساسیت به خرج داده و احیاناً حرف هایی بزنیم که باعث ایجاد حاشیه در جامعه و تنش شود.

وی اضافه کرد: شادی جوان ها و خانواده ها در این شب ها به بهانه فوتبال در خیابان ها و معابر را نباید تفسیر کرد که این ها مثلاً مساله ای علیه کشور و یا دین است، بلکه به نظرم باید گاهی خود حکومت و دولت زمینه شادی مشروع و مناسب را فراهم کند.

حجت الاسلام و المسلمین خان محمدی همچنین یادآور شد: البته باید در این خصوص فرهنگ سازی درستی داشته باشیم تا این شادی ها و خوشحالی ها منجر به هنجارشکنی و وندالیسم نشود و حریم های شرعی و عرفی و اخلاقی نیز رعایت شود.

وی گفت: بی شک اگر از قبل درست برنامه ریزی در این عرصه ها داشته باشیم، دیگر دشمنان نمی توانند به بهانه شادی مردم سوء استفاده کرده و مقاصد خود را دنبال کنند، ضمن آن که اگر احیاناً در جایی خلاف و یا هنجارشکنی هم رخ داد نباید این ها را زیاد برجسته کرد چرا که این کار به دشمن برای پیگیری اهداف شوم خود، گرا می دهد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha