پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سنجری

حوزه/ امام جمعه جلفا مراسم معنوی حج و حضور ۲۵میلیونی شیعیان در مراسم اربعین را از بزرگ ترین مانورهای اسلام در حوزه گردشگری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام سالار سنجری امام جمعه جلفا، امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نشست مدیران و معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس، گردشگری را یکی از کم‌ زحمت ‌ترین راه ‌ها برای درآمدزایی دانست و ابراز داشت: حضور هر گردشگر در یک منطقه معادل با سود ۲۳ بشکه نفت است، بنابراین توسعه گردشگری می‌ تواند تحولات بزرگ و عمیقی را در اقتصاد یک منطقه به وجود بیاورد.

امام جمعه جلفا عنوان کرد: حوزه گردشگری در سال ۲۰۱۵، در کل دنیا برای ۲۸۴میلیون نفر فرصت شغلی ایجاد کرد و این بدین معناست که از هر ۱۱ شغل، یک شغل مربوط به گردشگری است.

وی همچنین به ضرورت توجه به مفاهیم دینی در امر گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: دین مبین اسلام در بحث گردشگری مطالب بسیار متعدد و مفیدی دارد و این ناشی از نگاه مثبت دین و بزرگان دین به این حوزه درآمدزا است.

حجت ‌الاسلام سنجری تاکید کرد: مراسم معنوی حج و حضور ۲۵میلیونی شیعیان در مراسم اربعین از بزرگ ترین مانورهای اسلام در حوزه گردشگری است.

امام جمعه جلفا با بیان اینکه گردشگری در نگاه اسلام با گردشگری در نگاه غرب متفاوت است، گفت: برندهای گردشگری ما با محوریت انسان، حفظ کرامت‌ و پتانسیل ‌های انسانی است، مبنای گردشگری در نگاه غرب، ابزار است و این عمده ‌ترین تفاوتی است که می ‌توان میان گردشگری اسلامی و غربی قائل شد.

وی گردشگری را بهترین وسیله برای انتقال فرهنگ دانست و عنوان کرد: مناطق آزاد سراسر کشور باید تلاش کنند که در بحث برندینگ موضوع انسان و کرامت‌ های انسانی را مورد توجه قرار بدهند.

حجت الاسلام سنجری در پایان ابراز داشت: باید خروجی موضوع گردشگری انتقال انسان از تاریکی به سوی نور باشد، در حوزه گردشگری آرمان‌ هایمان را لحاظ کنیم و در موضوع تجلی هنرهایمان بیش‌ تر بکوشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha