جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد زمان رستمی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: ما با ترویج فرهنگ مدرگ گرایی و پشت میز نشینی نمی توانیم به رشد و تحول اقتصادی دست پیدا کنیم.

دکتر محمد زمان رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: زمانی بسترهای تحول اقتصادی در کشور فراهم می شود که مراکز علمی و دانشگاهی کشور به تولید علم و فناوری به صورت مستمر و جدی بپردازند نه این که ما فکر کنیم به صرف افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانیم شاهد رشد علمی و به تبع آن رشد اقتصادی باشیم.

وی همچنین با بیان این که در حال حاضر باید به سمت اصلاح برخی ساختارهای دانشگاهی حرکت کنیم، افزود: نکته مهم دیگر لزوم برقراری ارتباط تنگاتنگ علم و دانشگاه با صنعت و حوزه تولید است، تا این ها بتوانند چرخ اقتصاد کشور را به شکل علمی و پویا به حرکت درآورند و قطعاً ثمره این اتفاق ، رونق اقتصاد ملی و به تبع آن کاهش آمار بیکاری خواهد بود.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه در وضع کنونی بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی آرزویشان این است که در ارگان ها و نهادهای دولتی استخدام شوند و حال آن که به هر حال ظرفیت پذیرش دولتی هم محدود است و ما باید به فعال شدن ظرفیت های مغفول در بخش های مهم اقتصاد به ویژه در حوزه صنعت و خدمات و همچنین کشاورزی اهتمام داشته باشیم و زمینه این کار را مهیا کنیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha