پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بیانیه

حوزه/ جمعی از طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین در نامه ای به رئیس جمهور، خواستار رسیدگی فوری به وضع آشفته بازار و وضع معیشتی مردم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به دنبال مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، جمعی از طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین در نامه ای به رئیس جمهور، خواستار رسیدگی فوری به وضع آشفته بازار و بهبود وضع معیشتی مردم به ویژه محرومان جامعه شدند.

در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری حوزه قرار گرفته، آمده است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

"و الله العظیم اگر مشکلات این کشور راه حلی نداشت، من کاندیدا نمی شدم".

جناب آقای حجت الاسلام حسن روحانی

این جمله از شعارهای انتخاباتی شما بود، و مردم به خاطر قسم جلاله ­ای که یاد کردید و به خاطر اعتماد به لباس روحانیت به شما رأی مثبت دادند. و رضایت دادند تا بر مسند ریاست جمهوری بنشینید. 

"تدبیر" و "امید"، هم دو شعار از محوری­ترین شعارهای انتخاباتی شما بود. که هم اینک هم سخن از این دو واژه به میان می­آورید. 

اما سؤال ما این است که بعد از گذشت 5 سال از دولت شما، مردم، کدام تدبیر را در سیاست­ های شما مشاهده کردند؟ و اکنون کدام نقطۀ امید را برای مردم روشن کرد ه اید .

آیا جز این است که نتیجۀ 5 سال تدبیر شما، رکود و بی رونقی تولید و کسب و کار است؟! و آیا جز این است که سفرۀ معیشتی مردم را تهی­ تر از قبل کرده ­اید؟! 

جناب آقای روحانی! کاری نداریم که هنوز هم تیم اقتصادی شما مشکلات معیشتی مردم را باور ندارند و صدای شکسته شدن استخوان­ های محرومین را نمی­ شنوند! اما ما روحانیون و اساتید حوزۀ علمیۀ قزوین که در متن مردم و جزئی از مردم هستیم، از زبان مردم می­ گوییم که "گرانی و تورم بیداد می­ کند". ما با صدای رسا می ­گوییم که محرومین و مستضعفین جامعه مهمترین قربانیان این بی ­تدبیری تیم اقتصادی تان خواهند بود.

آیا وقت آن نرسیده که فکری به حال تیم اقتصادی خود کنید و به جای افراد عافیت طلبی که با زندگی اشرافی از متن مردم فرسنگ­ ها فاصله دارند، افرادی را به مسئولیت بگمارید که درد مردم را می­چشند و توان حل مشکلات و معضلات اقتصادی جامعه را دارند؟!

جناب رئیس جمهور! از یاد نبریم که حضرت امام خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی ضمن سفارش اکید به ساده زیستی روحانیت، فرمود: «... البته آن چیزى که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند حمایت از محرومین و پا برهنه­هاست، چرا که هر کسى از آن عدول کند از عدالت اجتماعى اسلام عدول کرده است. ما باید تحت هر شرایطى خود را عهده­دار این مسئولیت بزرگ بدانیم. و در تحقق آن اگر کوتاهى کنیم، خیانت به اسلام و مسلمین کرده­ ایم.»

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha