چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس"

حوزه/ حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین با استمرار تحمیل تحریم گروهی ساکنان نوار غزه به شکل اساسی "قرار داد قرن" را توجیه و اجرا می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین با استمرار تحمیل تحریم گروهی ساکنان نوار غزه به شکل اساسی "قرار داد قرن" را توجیه و اجرا می کند.

وی افزود: تشکیلات خودگردان زمینه لازم را برای توجیه دیدگاه آمریکایی در جهت حذف مسئله فلسطین آماده می کند.

قاسم اشاره کرد: رفتار تشکیلات خودگردان در سطوح مختلف به معنی اجرای سیاست جدایی نوار غزه از کرانه باختری و همکاری با طرح های آمریکایی است و این مسئله بعد از اقدام فرماندهی جنبش فتح و تشکیلات خودگردان به تحریم و مجازات اهالی غزه، بسیار خود را نشان داده است.

سخنگوی حماس ادامه داد: تشکیلات خودگردان اصرار دارد که به تنهایی برای فلسطین تصمیم بگیرد و این کار را از طریق تشکیل جلسات جداگانه در شهر رام الله و قطع رابطه با نیرو های ملی و اسلامی فعال انجام می دهد و عمداً برای متوقف کردن روند صلح ملی تلاش می کند.

وی تصریح کرد: استمرار تشکیلات خودگردان به ارتباطش با رژیم اشغالگر اسرائیل و اجرای سیاست های هماهنگی امنیتی که مسیر مقاومت در کرانه باختری اشغالی را متوقف کرده، دلیلی است بر عدم جدّیت تشکیلات خودگردان در مقابله با "قرار داد قرن" و پروژه هایی است که هدفشان حذف حقوق ملی است.

قاسم مسئولیت کامل سوء استفاده اشغالگران و ایالات متحده آمریکا از وضعیت کنونی و جدایی بین قدرت های فلسطینی را به عهده تشکیلات خودگردان دانست و تاکید کرد: حماس و نیرو های مقاومت، مانع اصلی قرار داد قرن هستند و این کار را از طریق راهپیمایی های بازگشت و شکستن محاصره پی می گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha