جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 454438
۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
ماهواره و فضای مجازی

حوزه/ در میان امور مستحدثه، آنچه امروزه در عرصه تبلیغ با خلأ جدی مواجه شده و از حیث مدیریت بحران در اولویت قرار گرفته، فضای مجازی است؛ نه اینکه نیرو نباشد و نه اینکه هیچ کاری انجام نشده باشد؛ اما مشکل، فقدان نیروی مؤثر و بابصیرت و نیز فقدان سازماندهی کارآمد است

به گزارش خبرگزاری«حوزه» سعید حمیدی زاده از فضلای حوزه در یادداشتی در کانال خود در سروش، خطاب به طلاب نوشت:

هدف از تحصیل در حوزه علمیه چیست؟ چه باری را قرار است در این میدان از روی زمین برداریم؟ آقایانی که در رشته های کلام، فقه، فلسفه، عرفان، تفسیر، تبلیغ و غیره تحصیل و تدریس می کنید. انگیزه شما از ورود به این رشته ها چیست؟ آیا در این انگیزه، انجام وظیفه نیز ملاک است؟ چرا با وجود اشباع شدن بسیاری از این رشته ها از نیروی انسانی، در حالی گرایش به این رشته ها ادامه دارد که خروجی آن صرفاً شرکت یکنواخت در کلاسهای روزمره و أخذ شهریه است و بس؟ مگر از این همه نیروی انسانی چند نفر از کسانی که در رشته های یادشده مشغولند و در این زمینه به کلاس رفته و پایان نامه نوشته اند، نو آوری قابل توجهی کرده و یا چالشی را برطرف کرده اند؟! آیا نباید در این میان به وظیفه نگریست و مدار زندگی را بر حول پایه ای دیگر چید؟ اگرچه تلاش در همه علوم یاد شده به شرط پویایی جهت دستیابی به زوایای جدید مطلوب است، اما آیا جامعه نیاز به نیروی انسانی در ابعادی دیگر خصوصاً ابعاد تبلیغی ندارد و آیا افراد و اصناف جامعه، همه از این حیث اغنا شده اند؟ آقایانی که اشتغال به امر تبلیغ دارید، آیا باری روی زمین نمانده است؟! اولویت ها کدامند و معیار اولویت سنجی چیست و در حال حاضر در چه زمینه تبلیغی از سوی ولی امر هشدار داده شده است؟

در میان امور مستحدثه، آنچه امروزه در عرصه تبلیغ با خلأ جدی مواجه شده و از حیث مدیریت بحران در اولویت قرار گرفته، فضای مجازی است؛ نه اینکه نیرو نباشد و نه اینکه هیچ کاری انجام نشده باشد؛ اما مشکل، فقدان نیروی مؤثر و بابصیرت و نیز فقدان سازماندهی کارآمد است و کارشناسی های انجام شده در این باره، نقصی اساسی در بر دارد! بارها گفته ام که فضای مجازی امروز صحنه جنگ است و نه «مبلغ»، بلکه «مبلغ رزمنده» می خواهد و هر روحانی که پا به فضای مجازی می گذارد، مانند این است که روحانی به جبهه اعزام شده است! چرا که فضای مجازی پر است از نیرویهای صهیونیستی که در پوشش و شخصیت ایرانی به میان ما گسیل شده اند و از اینرو کسی که جهت تبلیغ به این فضا پا می گذارد، می بایست مسلط به تاکتیکها و تکنیکهای جنگ نرم دشمن باشد. حال چه تعداد از آقایان ورود به این فضا را به منظور انجام تکلیف جهادی، اختیار کرده اند؟

در حالی دارم قلم بر کاغذ می لغزانم که گویا استخوانی در گلویم راه تنفس را بر من بسته و روی سخن من به همه شخصیتهای حقیقی و حقوقی طلاب و فضلای حوزه است! چه آنها که با تحصیل و تدریس و تکرار مکررات، با موازی کاری گرفتار لغو و روزمرگی شده اند!... چه آنها که در فضای مجازی مشغول امورات شخصی خویش هستند؛ اما دغدغه ای برای بحران زدگی فضای مجازی ندارند و البته ایشان با آمارسازی کاذب دشمن که با موج افکنی فراگیر صورت می گیرد، انس گرفته و غافلند از اینکه خود بلندگوی سیاه نمایی دشمن شده اند!... چه سازمانهایی که با مبانی سنتی بازخوانی نشده در این فضای مجازی، به اصطلاح مشغول تبلیغند و در واقع دارند توسط تاکتیکها و تکنیکهای دشمن به صورت غیرمستقیم بازی می خورند!... چه آنها که با پرداختن به جدلهای بین اصولگرا و اصلاح طلب، پازل دو دستگی دشمن را کامل می کنند!... چه ارگانهایی که دارند با ریختن اطلاعات در فضای مجازی بدون تدابیر تاکتیکی، مبانی دینی را کف دست دشمن می گذارند تا آن را مهندسی معکوس کند!... چه مراکز پاسخگویی که فرصتها، بودجه ها و امکانات بیت المال و نیروی انسانی خویش را با پاسخگویی به رباتهای دشمن حیف می کنند!... و در مجموع همه آن مؤسسات و مراکز اسلامی که هرچه به آنها مراجعه و نامه نگاری شد، ذره ای در این باره تأمل نکردند! به همگی هشدار می دهم که فعالیت کارشناسانه و توأم با بصیرت و آگاهی از ریز تکنیکهای دشمن، یک واجب کفایی است که به طور کامل روی زمین مانده و با توجه به اتمام حجتهای انجام شده، والله عذر هیچیک از اصناف نامبرده، نزد خدای متعال موجه نیست!

مدتها است که تلاش می کنم به خاطر ملاحظه مسأله نفوذ، در ملأ عام اینچنین سخن جاری نکنم؛ اما دیگر کارد به استخوان رسیده و نمی توان سکوت کرد! آقایانی که دل به کلاسهای غیرعملیاتی و عاری از پویایی خوش کرده و از آن فقط مدرک برایتان مهم است، دیگر با چه زبانی باید گفت که تاکتیک دشمن در فضای مجازی تعرض به نوامیس شیعه و امتیازگیری سیاسی از این طریق است؟! غیرتتان کجا رفته؟! چرا متوجه نیستید که پیاده نظام صهیونیست در فضای مجازی نوامیس ما را نشانه رفته اند؟! چرا متوجه نیستید که غالب کاربرانی که درفضای مجازی با آنها ارتباط چهره به چهره دارید، رباتهای دشمنند؟ چرا متوجه نیستید که دختران شما در فضای مجازی پسر تربیت می شوند و پسران شما در این فضا دختر تربیت میشوند؟! چرا متوجه نیستید که بسیاری از کانالها و گروه های پاسخگویی دینی و یا مشاوره در فضای مجازی، سناریوهای دشمن است که با مغلطه و سفسطه، متخصصین را از حیث موضوعی می پیچاند و اقشار ضعیف از نظر علمی را از حیث حکمی به مشکلات روانی ناشی از بحران ایدئولوژیک مبتلا می کند؟! آقایان علما و فضلایی که در گروه ها و کانالهای مختلف فضای مجازی حضور پیدا کرده و نظاره گر وخامت ناهنجاری ها هستید، آیا رهبرتان با دستور آتش به اختیار به شما فراخوان نداد؟! آیا در جایی که باید نهی از منکر کرد، سکوت جایز است؟! چرا به داد اسلام نمی رسید؟! چرا به داد جوانان بحران زده که در فضای مجازی خاطرشان در میان دندانهای بهم فشرده دشمن جویده می شود، نمی رسید؟!

افسران جنگ نرم که شعارگونه مدعی دستور آتش به اختیار رهبری هستند، کجایند؟ شما که مدعی فعالیتهای فرهنگی هستید، آیا نمی دانید کار فرهنگی، عملیاتی زیرپوستی و کارشناسانه و چیزی فراتر از اقدامات تبلیغاتی است؟! مگر امامتان نفرمود پازل دشمن را کامل نکنید؟ مگر نفرمود در زمین دشمن بازی نکنید؟ مگر نفرمود به فتنه «ایجاد دو دستگی» دشمن دامن نزنید؟ مگر نفرمود از همراهی با «سیاه نمایی» دشمن بر حذر باشید؟ چرا به جای همراه شدن با بحثهای جناحی که سناریوی «ایجاد دو دستگی» توسط دشمن است و به جای طرح مشکلات داخلی در فضای مجازی که دشمن را در اجرای «سیاه نمایی» تغذیه می کند، از خود معظم له الگو نمی گیرید که به فضای مجازی آمد و روی سخن خود را جوانان اروپایی و آمریکای شمالی قرار داد؟ چرا در حضور دشمن خود زنی می کنید؟ آیا فرصت فضای مجازی چیزی جز موهبت الهی برای جهانی شدن آیین تشیع است و آیا بصیرت در مواجهه با دشمن، چیزی جز الگو گرفتن عملی از ولی امر است؟! از خواب بیدار شده و بی بصیرتی را رها کنید تا مبادا او که روزی اعلام ناامیدی از مسئولان کرد و به افسران جنگ نرم فرمان آتش به اختیار داد، از افسران جنگ نرم نیز ناامید شده و خدای ناکرده عقوق حضرتش شامل حالمان گردد!

اللهم إنا نشکوا إلیک فقد نبینا و غیبــة ولینا و کثرة عدونا و قلــة عددنا و شدة الفتن بنا....!

و دعوای ما با «صدا و سیما» که رسماً تمامی تاکتیکها و تکنیکهای زیرپوستی و خطرناک دشمن را در همه بخشهای خود اجرا می کند، باشد برای مجالی دیگر!

        http://sapp.ir/fazaymajazi  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha